Tryk på gulvvarme

Hejsa
Jeg har varmepumpe og gulvvarme til hus i to etager (stue og 1. sal). Gulvvarmen er fra 1986 og varmepumpen er kommet til i 2015.
Så vidt jeg kan forstå skal jeg fylde vand på til systemet har et tryk på omkring 1,5 bar, men trykuret på mit system viser tryk i mVs og uret går kun til 10 mVs. Er det korrekt forstået, at jeg skal fylde på til cirka 15 mVs?

På forhånd tak :-)
/Claus
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da din trykmåler kun går til 10mVS, skal du bare sørge for at trykket er over 4mVS (den røde markering) og under 10mVS.

fase
Velkommen på LDS
Du har sikkert en “åben ekspansionsbeholder” hvor beholderen sidder på varmeanlæggets højeste sted. Der skal så være et overløb fra beholderen, der frostfrit er ført til afløb.
Prøv blot at fylde på, så du får vished for hvornår beholderen er fyldt helt op, og vandet løber ud af overløbet.
Har du derimod en trykekspansionsbeholder er det rigtigt at trykket normalt skal være ca. 1,5 bar (15 m Vs). 

Søren O
Jeg synes den røde bag vandfadet ligner ret meget en tryk ekspansions beholder. Så mon ikke din trykmåler er fra gamle dage.
Har du fast brændsels fyr eller lignende så skal der være åben ekspansion.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
10 mVS  er i de fleste tilfælde nok. Det svarer til 3 etager.

fase
Mange tak for svarene. Den røde er en lukket ekspansionsbeholder, så ja, uret må være et lævn fra da der var oliefyr.
Jeg prøver at sætte lidt mere tryk på i morgen. Der er ikke så meget cirkulation i overetagen, så mon ikke det er løsningen.
Tak!
Ok så blev den røde lige flytte op på væggen  Det var så nok en rød badebold der lå bag vand baljen   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis