Hvad filan har jeg ramt?

Hej
Jeg er begyndt at bryde mit betongulv op. Efter kort tid begyndte det at pible ud med en mørk kold væske, fra et sort rør jeg slog hul på. Det blev ved med at strømme ud med et ret højt tryk og stoppede først da jeg slukkede for fjernvarmen på hovedhanen. Er det koldt fjernvarmevand? Hvis der ellers findes sådan noget?
Jeg troede ikke at der ville være noget væske i radiatoren efter at jeg slukke lokalt for radiatoren.
Hvad gør jeg herfra?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner noget kobber gulvvarme rør som der er slået hul på. Mon ikke du ved at bøje dem kraftig og sætte skruetvinge på begge ender kan få varme på i nat. Så skal du have begge ender afproppet hvor de kommer fra. Der sidder måske en retur termostat i rummet og er du heldig er fremløb til sluttet ved din radiator. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Men jeg troede at jeg havde slukket for gulvvarmen? VVS fyren der var herude inden at jeg gik igang sagde at det var slukket og at vandet bare ville sive roligt ud og så stoppe. Men det her blev ved.
Er det ok at jeg har stoppet fjernvarmen på de to sorte ventiler på billede to? Det skader vel ikke noget at det er slukket i et stykke tid?
Så kan jeg bryde hele gulvet op inden at vvs’eren kommer.
Hvis du har “direkte” fjernvarme vil der blive ved med at komme vand indtil gulvvarmerøret bliver proppet at. Der sker intet ved at der er lukket for fjernvarmen, bortset fra at der bliver koldt. Du skal dog sørge for at temperaturen holdes over frysepunktet.

Søren O
Hvis i ikke bor i huset så kan det bedre gå uden varme. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
I skal vel også i bad, vaske op o.s.v. Mon ikke du kan lukke på en måde ved anlægget så vandvarmer får tilført varme medens alt andet er lukket af. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg så godt den anden tråd du har kørende men det viser ikke fjernvarme systemet som helhed. Men vent og se om din brugsvand bliver kold. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis