Installation rumtermostet

Jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen :) så jeg er ved at blive idiot af at få en rumtermostat til at fungere rigtigt.
Jeg har en rumtermostat TR 93 som billed... Jeg vil gerne installere den,således at den tænder for en elektrisk varmeovn når temperaturen FALDER UNDER en bestem varmegrad
1 spørgsmål
Til hvilke klemmer skal Fase og O fra elforsyningen tilsluttes   (1 og 2 eller 1 og 3 eller ??????)
2 spørgsmål
Til hvilke klemmer skal Fase og O fra den elektriske radiator tilsluttes
 3 spørgsmål 
Det ser ud som om nr. 6 og 5 skal luses. Er det rigtigt og er der nogen der ved hvorfor


bjarne
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fasen tilsluttes til 1. Fasen føres videre fra 2 til varmeovnen. Nullen skal ikke forbindes i termostaten, men kun i varmeovnen. Hvis varmeovnen ikke tænder ved faldende temperatur flyttes ledningen fra 2 til 3. Termostaten kan bruges til varme eller køling. Hvis du vil have et signal om aktiv termostat kobler du nul til 4 og 5 til den klemme, der tænder for varmeovnen (2 eller 3)

fase
Bemærk at LOAD betyder i dette tilfælde varmeovn
Jeg tror der er en lille tyrkfjel i sidste del af indlægget.
Vil du have et signal om aktiv termostet ( lille lampe der lyser ) Så skal nul i 6 medens der lægges lus imellem 5 og 2 eller 3 hvis det er den der bruges 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, selvfølgelig skal nul i klemme 6

fase
Her er lederne tegnet ind så mon ikke hvis du kombinere Fabrin og elmand beskrivelse med dette billede få det til at virke
Hmmm kan se at stregerne ikke helt passer efter d’ers beskrivelse men om du har en lus imellem 6 og 2 og så nul på 5 eller en lus mellem 5 og 2 og nul på 6 er underordnet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis