støvsuger til værkstedet

Hej

Leder efter en støvsuger til mit værksted.

Tænker det værste at jeg kan komme til at udsætte den for er:

Træspåner (fra Fræser)
Træstøv (Fra Sliber)
Mure støv (Fra beton sliber)
div. Dele fra mure og træ arbejde.

Ud over det kunne det også være fedt hvis den kunne suge vand, så alt i alt en allround støvsuger

har kigget lidt på: Nilfisk Multi II 30 T Inox VSC EU

men syntes det er svært, så hvad vil i anbefale?

BR
     Manley
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nilfisk laver rigtigt fine maskiner, har selv to og er godt tilfreds
PinkHenrik skrev den 07-12-2021 11:57:36

Lav en separator før støvsugeren. Det sparer dig for rigtigt mange filtre i det lange løb.  

 Enig. Det hjælper utrolig meget med separator/cyclon. Desuden vær opmærksom på at poserne stopper hurtigt til hvis der suges fint støv. Så der skal altså skiftes pose ret ofte for at bibeholde sugeevne og filterets evne til at filtrere de ekstra farlige partikler fra.

Sidst kan det anbefales ikke at "banke" for hårdt når du banker støv og snavs ud af dine filtre - det kan også ødelægge filtreringsevnen og sugeevnen. 

Hej
Jeg har denne Nilfisk, som jeg er meget tilfreds med. Som du kan se har jeg købt en stor sugepose i Biltema som erstatning for poser. Den passer i diameteren til støvsugeren og så kan du suge hele skidtet ind i tanken og tømme efter behov. Dette giver en meget større volumen og sparer mange poser. Venlig hilsen Johnny 

Johnny cnc
Hej

Tak for jeres svar :D

tror næsten det bliver en Nilfisk Multi II 30 T Inox VSC EU vi køber

goderådogvilje og PinkHenrik:   Har i nogle eksempler på en hjemmelavet separator?

Johnny cnc: hvad er det for en pose du havde købt i biltema, sytnes ikke jeg kunne finde en stor pose der inden.

MVH
       Ronnie
Annonce
Hej Ronnie
Det er nogle år siden jeg købte den og de skifter en del ud i varelageret, så jeg kan desværre ikke give dig mere specifikke oplysninger. Det fungerer bare rigtig godt. Når jeg tømmer beholderen, tager jeg lige filterposen med udenfor og banker posen fri for støv, så er der fuldt sug på igen. Hvis ikke du finder noget brugbart, har Dorch&Danola rigtig meget og det skulle undre mig om du ikke kan finde noget brugbart der. 

Johnny cnc
Jeg har bygget 2 forskellige. Først en billig en "Thien separator" i en 10 liters spand. Den fungerede overraskende godt, men det største problem er at man skal huske at tømme den tit, og det smuttede ind i mellem   
 
Nu har jeg så bygget en større (og bedre) separator der virker med centrifugalkraft. Den har indsat "vindue" så jeg ikke glemmer at tømme den.
Der bliver i øvrigt brugt en helt almindelig støvsuger, der bare ikke overlevede et styrt ned af en trappe, så hjulene duer ikke, men den suger fint. Den bliver mest brugt til slibende håndværktøj da jeg har en stor stationær udsugning på rundsaven.
 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej igen
Jeg har lige været i Biltema og de har stadig posen, hvis du ikke går med Henrik's løsning. 

Johnny cnc
Jeg elsker dem fra Kercher
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
to år gammel tråd

Johnny cnc
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis