glasfilt omkring hjørner

Hej
Jeg har et lille problem, når jeg sætte glasfilt op, kan jeg ikke rigtig finde ud af hvordan det skal gøres omkring hjørnerne. Jeg har mest problem med de udadgående hjørner.
Jeg har læst flere forskellige opskrifter, også nogle herfra, men vil stadigvæk høre om der er noget nyt - tips og tricks - I kan dele med mig. Der er hjørner med alu hjørneprofil også er der hjørne omkring vinduer (omkring lysningen). Se billedet:

På forhånd tak for jeres hjælp!
Andras
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sæt filten op med et lille udhæng, og skær det væk mens limen er våd.
Du bør også skære filten i de indvendige hjørner. Det gøres i princippet på samme måde. Jeg kan anbefale at bruge en stor spartel til at presse filten godt ind i hjørnet og efterfølgende kan du skære langs spartlen, hvis du ikke har lyst til at gøre det i fri hånd. Hjørnerne på spartlen er dog ofte skarpe og kan nemt lave hul i filten. Så vær forsigtig.
Sæt en hjørneprofil på og spartel op omkring den. Sæt derefter filten på så den går ud over kanten. Når det er TØRT så bruger du noget sandpapir til af slibe kanten til. Det går lynhurtigt og efterlader en perfekt kant.

Hvis du ikke gider hjørneprofil, så kan du formodentlig stadig bruge teknikken med sandpapir - men det har jeg ikke prøvet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svaret!
Jeg anvendte en lang hjørneprofil af alu som jeg spartlede godt over, men jeg er lidt bange at hvis jeg sliber filtet væk, vil der kun blive alu profilen tilbage, som bliver synligt også efter maling (malingen vil ikke hæfte på profilen). 
Jeg har brugt en hjørneprofil af hård plastik. Den havde jeg ingen problemer med at male. Jeg har ikke nogen erfaring med alu profiler.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også