dårlig bilradio

Jeg har en Nissan Pulsar ca. 4 år gammel. Der sidder en kombineret radio og gps. ( original)
Radio mister meget ofte stationen, og det er frustrerende at høre på. Tit er der kun stumper af lyd, og så ellers stilhed.
Jeg har prøvet at få den til at genfinde stationer men det hjælper ikke.
Har nogen en ide om hvad årsagen kan være eller rettere hvordan forbedrer jeg det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det et nyt problem, eller har det altid været sådan, og gælder det for alle stationer?

Hvis det er noget der er kommet og alle stationer, ville mit første gæt være at selve antennen er skadet eller har en dårlig stelforbindelse.
Hvis det kun er enkelte stationer så kan det jo teoretisk være stationen der ikke sender lige så kraftigt som de tidligere har gjort

Derudover er det svært at komme med gode råd med de oplysninger der er givet

Det er alle stationer, og har nok været der hele tiden. Når jeg kører lokalt er det bedre. Kommer jeg omkring 15-18 km hjemmefra så er det galt. Her i byen har jeg lagt mærke til enkelte steder går den ud når den f.eks. kommer i " skygge" fra bygninger.
Jeg hælder også til antenne, men der ikke klar over hvordan denne radio enhed tages ud af instrument panelet. 

Ser konsollen i din bil sådan ud: https://www.youtube.com/watch?v=naSy59JvEy0

Hvis du tager radioen ud, så prøv om det bliver bedre med et stykke ledning på ca 75 cm's længde i antennestikket; Hvis ja så peger det på at det er din antenne der er dårlig

god video, men det ser ikke sådan ud. Måske den nederste del ligner så der er da noget der skal prøves af.
På min bil er radioen en touch skærm med integreret gps. 

Et billede ville hjælpe os med at give dig et godt svar!!!

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Det må jeg prøve . Øverst fra siden (Passagersæde) og nederste lige på fra bagsæde. 

Hele den sorte brede ramme rundt om radioen og varmepanelet skal "clipses" af ved hjælp af en bred stiv spartel eller lignende.
Under den ramme er radioen skruet fast med 4 eller flere skruer og når radioen er ude kan du teste/måle antennen.
Ved du hvor antennen er ? Kan du tage et billede af den også ?

"AUTOELEKTRIKEREN"
Jeg er enig i at det kan være antennen, men der sidder et kabel mellem radio og antenne, og der kan være op til to dårlige antennestikmonteringer.
Det er givetvis noget bøvl at komme til disse.
PS! Er det fm eller dab, eller begge dele, der svigter?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Antenne sidder på taget ca. 20 cm fra bagende. (hatcback) Den er ca. 30 cm lang og kan skrues af soklen.  

Tag et billede af foden til antennen nede ved taget

"AUTOELEKTRIKEREN"
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også