Revnet granitbordplade

Under køkkenrenovering har jeg været uheldig (dum)
Jeg har en granitbordplade med hul til kogeplade, som jeg ikke fik understøttet nok da den skulle på plads. Det resulterede i at den sagde knæk på hver side af hullet.
Der er fræset jern i pladen på begge sider af hullet. Revnerne kan næsten ikke ses, men de er der.
Spørgsmålet er om man kan lukke/reparere det uden at skulle have pladen forbi en stenhugger
Mvh @m

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror nu ikke at en stenhugger kan redde den..
Men kan du leve med revnen, kan du jo lukke den med eks araldit epoxy lim.. (eller lignende produkter)


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har set nogen klip på YouTube omkring reparation af granitbordplader, men hvad det er de bruger og og om det kan købes herhjemme ved jeg ikke 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg ville bruge epoxy lim. Det købes i en dobbelt tube. Du kan varme pladen godt op omkring revnen, så flyder limen bedre ned. Men det hærder også rimelig hurtig så du skal være færdig på 10-15 minutter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg tvivler på at epoxy limen vil løbe ned i revnen, da reven er meget tæt på hinanden da der er indstøbt jern på undersiden 
Det løber ned i tynd revne hvis bord og lim varmes op med varme pistol. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du kan købe langsomt hærdende epoxy lim. Hvis pladen er knækket i begge sider, kunne du måske åbne revnen lidt, for at få lim ned. Brug varme og en pensel til at massere det ned i revnen (den bliver aldrig til pensel igen)

Mvh Troels
Jeg kan ikke åbne revnen, da der er fræset jern i pladen. Revnen kan kun ses som om der ligger et hår på pladen. Jeg håber på at jeg kan hælde noget "10 sek lim" med lav viskositet og lang hærde tid på revnen, så det kan nå at synke hele vejen igennem inden det hærder
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også