Hvor stor usb-stik til en musik cd

Jeg har en del musik på cd som jeg gerne vil have flyttet over på nogen Usb-stik, så jeg kan høre dem i min bil.

Men hvor meget fylder sådan en CD på en Usb-stik ?

Hvor meget rækker 64 GB på et USB-stik til i musik ?

Jeg er nærmest "blank" på den slags, derfor jeg spørger.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du laver dem til mp3 så er det ca 3mb pr nummer
Usb stik varierer meget i kvalitet, hastighed og pris.
EN cd fylder ca 650MB -men nok et format du ikke kan bruge.
Vær opmærksom krav - det kan være filsystem -fat -fat32-exfat- ntfs.
Ligeledes krav til musikformatet - mp3 - wma - flac .... MP3 og fat32 dur sansynligvis.

https://www.usbshoppen.dk/Hvor-stort-et-USB-stik-skal-man-bruge

 

Du skal først finde ud af hvad bilen/radioen  kan læse, altså om USB'en skal være formateret i FAT32 eller NTFS. Dernæst om den kan arbejde med underbiblioteker og endelig om den kan læse MP3. Har radioen nogle år på bagen kan der være begrænsninger.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Mange tak for svarene. Jeg kikker på det, når der drøner et par fridage ind. 

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
…. og hvad max størrelse usb bilen kan håndtere!
Og medium mp3 kvalitet gætter jeg er ok. Det bruger jeg, og det giver 45-70mB / CD.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
ALDI  sælger en Medion USB nøgle med 64 Giga Byte plads for 129 Kr. 

"AUTOELEKTRIKEREN"

 

Der er et par faktorer der spiller ind. Hvor godt er dit lydsystem i bilen. Er det af Ok eller god kvalitet så skal du kopiere dem ned som wav, så fylder et track ca. 35-50 mb. Hvis dit system derimod ikke er vildt godt, så gå med MP3, der fylder de ca. 2-5 mb pr. Track. Konverteringen til mp3 virker ved at den fjerner toner der kan være svære for det menneskelige øre at høre. Men har du et ordentligt lydsystem så kan du høre en tydelig forskel.
Så skal du sekvfølgelig tjekke hvor stor USB Stik dit anlæg kan håndtere og om det kan håndtere undermenuer. Og selvfølgelig hvilke formater den kan spille. Men dengang jeg byggede lidt anlæg i biler, hvilket efterhånden er 12-15 år siden der kunne det Pioneer anlæg jeg havde, snildt håndtere mp og wav fra usb stik ligesom undermapper heller ikke var noget problem. Så tænker ikke det burde være noget problem. 😀
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis