Samling af armatur

Hej

Jeg er meget lidt handy, jeg ville spænde min håndvask i dag, men fik ved et uheld løsnet den helt i stedet. Jeg forsøgte derefter at samle den, men det resulteret i plastik trekanten knækket og gummiringen er nu synlig. Er der en klog person, som bekræfte om det kan have nogle konsekvenser for samlingen eller om det udelukkende kosmetisk?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Plastikstykket er der for at undgå at vandhanen bliver vakkelvorn. Du kan risikere den begynder at arbejde sig løs hurtigere end før. 

Mvh Troels
Det dur ikke.
Du vil i løbet af ret kort tid opleve at din bordplade "svulmer op"  Det er på grund af at der uvægerligt vil trænge vand ned og det kan bordpladen ikke holde til.( hvis den går igennem bordplade) Ellers vil du under alle omstændighever få vand ned i skabet under vasken.
Sker det er din bordplade ødelagt.
Men det betyder ikke noget at plast trekanten er knækket. Du løsner skruen i midten meget og flytter armaturet på plads så plast stykket sidder bedre i forhold til trykket fra skruen. Så spænder du igen og helst med en hjælper der holder armatur på plads så det ikke flytter sig under manøvren. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 04-12-2021 22:35:02

Det dur ikke.
Du vil i løbet af ret kort tid opleve at din bordplade "svulmer op"  Det er på grund af at der uvægerligt vil trænge vand ned og det kan bordpladen ikke holde til.( hvis den går igennem bordplade) Ellers vil du under alle omstændighever få vand ned i skabet under vasken.
Sker det er din bordplade ødelagt.
Men det betyder ikke noget at plast trekanten er knækket. Du løsner skruen i midten meget og flytter armaturet på plads så plast stykket sidder bedre i forhold til trykket fra skruen. Så spænder du igen og helst med en hjælper der holder armatur på plads så det ikke flytter sig under manøvren. 

 Mange tak begge to :)

Ev elmand, hvad er det, som du mener gør at bordpladen vil tage vand ind? Er det trekanten eller gummiringes placering? Uden jeg er sikker, så tror jeg gummiringen er til for trekanten ikke glider, der sidder nemlig også en pakning mellem hanen og vasken. 

Det har du meget ret i. Det er gummiringen imellem hanen og bordplade/vask der har betydning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 05-12-2021 19:52:21

Det har du meget ret i. Det er gummiringen imellem hanen og bordplade/vask der har betydning. 

 Mange tak, så umiddelbart ingen grund til bekymring? :)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis