Fjernelse af tegltaghætte

Hej LVD medlemmer,
Jeg har en tegltaghætte siddende på mit tegltag, hvor emhætten var tilsluttet. Vi har i stedet fået en induktionskogeplade med integreret sug, og den gamle emhætte inkl motor og udsugningsrør er skrottet.
Vi står og skal have solceller og tegltaghætten står i vejen.

Kan jeg “bare” fjerne taghætten og erstatte det med tegl, eller skal jeg lukke hullet helt? Hvad kræver en byggesagkyndig? Skal jeg i øvrigt være opmærksomhed på noget særligt?

Kan jeg gøre det selv eller skal en fagperson indover?

På forhånd tak :)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du fjerner taghætten og erstatter med tegl er hullet vel lukket. Du skal være opmærksom på om der er savet en lægte over for at få plads til taghætten. Er der det skal den manglende lægte sættes ind igen, ellers er der ikke noget at sætte teglen fast på. Du skal også lige se om et evt. undertag skal repareres. En tømrer vil også kunne lave det.

fase
Tak for dit input S.Fabrin. Det giver god mening med lægterne. Der er brugt rørgennemføeingsramme genne undertaget. Er det, det du mener med at et evt undertag, der skal repareres, altså lukkes helt?
Hvis du fjerner taghætten og dermed de tilhørende rør, bliver der så ikke et hul i undertaget, som bør lappes, og undertaget dermed helt lukket.

fase
Hmm… Så må jeg hellere få fat i en tømrer :) Tak for svar :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis