Bygningsreglement for eget hegn

Jeg vil sætte et hegn over 1,8 meter på egen grund og skal derfor bruge en byggetilladelse. Dog er det ikke helt let at gennemskue, hvad Byg og Miljø har brug for i sådan en ansøgning.

Har I nogen erfaringer, I kan dele?

Og mere nede i detaljerne: Hvilken brandklasse er et hegn af trykimprægneret af fyr? Hvilken konstruktionsklasse?

Håber I kan hjælpe. 
Jeg vil sætte et hegn over 1,8 meter på egen grund... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Frank Chr: Du har vist ikke læst mit indlæg af 5/12, 19:04!

Mon ikke alle Kommuner styrer/forvalter bl.a. efter Bygningsreglementet.

Mon ikke det er "langt ude" at tolke et plankeværk af træ, som om det også var opført af Sten.
Hej GSH

Endnu engang tak for din grundighed. Det er værdsat :)

Jeg snakkede med kommunen, som kræver en byggetilladelse for hegn over 1,8 meter.

De ser det som et simpelt byggeri, men ikke desto mindre et, hvor der er flere faktorer som spiller ind i en helhedsvurdering. Sagsbehandlingstiden er op mod et halvt år, og derfor pauser vi ambitionen om at få hegnet over 1,8 meter i første omgang. Vi vil så vurdere, om det er rigeligt med højde, eller om vi vil få brug for de resterende 30 cm. I så fald laver vi en byggesag.
Og også tak til Frank Chr., ikke mindst. 
Kan man mon ikke sætte stolper til den høje version, og så beklæde til 180cm?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
GSH, vores lokal vognmand havde opsat et 3 m højt og 40 m langt plankehegn bestående af brædder 1,2 m inde på hans egen grund langs skellet til to alm. parcelhushaver - han fik ikke dispensation så det kom han til at pille ned igen,  
Annonce
JohnLarsen skrev den 06-12-2021 21:52:52

Kan man mon ikke sætte stolper til den høje version, og så beklæde til 180cm?

 Stolperne tæller med som hegn, så de skal være maks 180

@ Frank Chr: I henhold til hvilken begrundelse fik den lokale Vognmand ikke dispensation?

Alt andet lige, er der 4 tilfælde som "overstyrer" Hegnsloven og Bygningsreglementet:
Lokalplaner, Grundejerforening, Servitutter og Naboret

@ Behrndtz: I dit tilfælde hvad er det som "overstyrer" Hegnsloven?
Både Hegnsyn og Kommune har pligt til at begrunde/fremføre dette.
Over 180 cm kræver en byggetilladelse af sikkerhedsmæssige årsager, fortalte både hegnsynene og byggeteknisk afd.

Det er også udfaldet på diverse googlesøgninger. 
GSH - det ved jeg ikke præcis, men jeg ved at vognmandens naboer var imod det høje plankehegn, så jeg tænker det var grunden til han ikke fik dispensation i forhold til hvor meget naboerne måtte tåle aka naboret. I dag er der så plantet et højt læbælte af buske og træer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis