Hjælp - hvordan får jeg denne termostat af?


Hej, Jeg har "gammeldags" gulvvarme i mine 2 badeværelser. Men varmen virker ikke. I det ene badeværelse er det lykkedes mig at få termostathætten af og motionere splitten, som sad fast. Så nu virker gulvvarmen igen i det badeværelse. Men i det andet badeværelse kan jeg simpelthen ikke få hætten af og komme ind til splitten. Min stærke søn har også prøvet uden held :-(. Det er ikke noget spændbånd eller andet, som jeg kan løsne. Nogen gode input til, hvordan jeg får den af? Jeg skrev til en VVS'er, som svarede at mine ventiler skulle skiftes og at det ville koste 4-6000 kr. Men efter at have løst problemet selv i det ene badeværelse vil jeg meget gerne spare pengene og løse det selv i det andet også.
Tusind tak for input :-)
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner ik en termostat. Det ligner en gammeldags manuel ventil. Er der ik et dæksel i toppen som kan vippes op?   Så sidder der en skrue neden under. Men kan den overhovedet ik drejes hverken den ene eller dan anden vej.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Er der ikke et topdæksel?  Kan du ikke vise et billede af den fra oven?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det her er fra det andet badeværelse. Der er en grå hætte og indmad. Indmaden kan skrues af - men det kræver at man kan få den grå hætte af, hvilket jeg ikke kan.
Tak for hjælpen 😊
Annonce
Det er jo ikke den samme hætte du viser, Men hvis der ikke er noget dæksel så skal der nok en stor skruetrækker på neden under for at skuppe den op. men det er på eget ansvar. Måske kommer der en anden som kender ventilen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jo de to hætter er fuldstændig ens i begge badeværelser. Det var bare nemmere at tage et billede af den, som jeg har fået af. Men de er 100% ens. Mange tak for din hjælp :-)
Jamen hvor dan tog du den første af?Hvis det ikke er en termostat hvad er det så for en split du motionere. Den ville jeg gerne se et billede af. Normalt så når man skiller en manuel ventil ad så fosser vandet ud.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Den første sad heldigvis så løst at jeg kunne få den af. Og derinde under sidder splitten 😊
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis