Opprydning af badeværelsesgulv - tips og tricks ønskes

Hej

Jeg er ved at renovere mit badeværelse og skal du til at bryde gulvet op. Umiddelbart virker det jo til en opgave der er ligetil, men vil da gerne høre om der er nogle tips og tricks jeg skal have med på vejen. Jeg har ihvertfald to spørgsmål.
1: Skal jeg starte i midten og arbejde mig udad eller omvendt?
2: Hvor tæt på må jeg grave og opbryde ved de bærende vægge? Er der risiko for sætningsskader, hvis jeg graver for tæt på væggene?
Hej Jeg er ved at renovere mit badeværelse og... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så brug en en gangs kedeldragt også, så du kan kassere den efter brug..
Men er det det originale badeværelse, der kunne jo sagtens  være kommet andre fliser på.

Vi prøver igen, i morgen --
Rantzau skrev den 03-12-2021 08:39:08

Et hus fra 70'erne som er bygget efter daværende forskrifter er med stor sandsynlighed funderet 90cm, så på det punkt burde der ingen fare være ved af grave 60cm ned til isolering.

På den anden side vil jeg være forsigtig når du nærmer dig de bærende vægge, så der ville jeg kun bruge håndværktøj.

 Med håndværktøj mener du så hammer og mejsel når jeg skal igennem betonen og skovl når jeg graver længere ned?

Midt på gulvet kan du godt bruge en nedbrydningshammer og efterhånden som du nærmer dig væggene være mere forsigtig, men du kan være heldig at fortsætte næsten helt til kant med nedbrydningshammeren.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis