Retur varmere end frem?

Hejsa
Kan i hjælpe mig med et mystisk problem jeg har efter at jeg har skiftet centrifugalpumpen på mit fjernvarmeanlæg:
Returen er varmere end frem, og forskellen mellem frem og retur er meget lav.
Vil mene man ikke kan montere pumpen forkert da den er 230 volt, eller tager jeg fejl?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nå.. der er en fin pil på Pumpehuset som viser flowrerningen, fejlen er fundet 🤗
Om spændingen er 230V eller 3x400V er ikke interessant, det er mere interessant, om pumpen pumper i den rigtige retning. Der er en pil på pumpehuset, som angiver retningen på vandstrømmen. Da pumpen er til 230V er det kun et spørgsmål om pumpen pumper i den rigtige retning. Nu er de viste termometre ikke just præcisions instrumenter, så en visnings afvigelse på et par grader er uden betydning. Betragt termometrene som retningsvisende. Hvis du vil måle de rigtige temperaturer, så brug et mere præcis kontakttermometer. 

fase
Og hvad var så fejlen? En montagefejl?

fase
Nå.. der er en fin pil på Pumpehuset som viser flowrerningen, fejlen er fundet 🤗
Den er da ikke til at misforstå Han har vendt den forkert, og kan selv smile lidt ad det, selv om det er træls at skulle have vandet af anlægget igen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis