Gulvvarme

Hej med jer!

Vi er lige flyttet ind i et nybygget udlejningshus hvor der er installeret gulvvarme til alle rum. Vi oplever dog det problem at nogle af rummene bliver varmet mere op end andre rum (endda højere end de er sat til) og nogle andre rum når aldrig den temperatur vi sætter termostaten til. Jeg mistænker lidt at nogle af termostaterne måske er placeret i de forkerte rum, og måler derved temperaturen i et rum, for at kalde på varme til et andet rum (hvis det giver mening). Jeg vil gerne gendanne alle termostaterne, men ude på styreenheden og telestaterne (Wavin) er der ikke angivet hvilken telestat der går til hvilket rum. Er der en måde hvorpå jeg kan finde ud af hvilke telestater der passer til hvilke rum? Min eneste ide lige nu er at slukke al gulvvarme, og tænde dem en af gangen indtil jeg finder fejlen, det bliver dog en lang (og kold) proces. Håber nogen har nogle forslag

Vh Rasmus
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er desværre nok den eneste mulighed du har, men du kan selvfølgelig også prøve det omvendte, at slukke et rum ad gangen for at se hvor der bliver koldt.

Mvh. Ole
Jeg har godt set den tilgang før.. så måskej eg er helt væk.. I så fald bær over med mig😀

Hvorfor ikke bare skrue ned for alle termostater..  åbn nu én for fuld skrue.  På styringen er der (måske) angivet rumnavn ud for enten kreds eller diode  den der lyser, er den pågældende termostat..
Dette gøres så for alle.. det bør vel ikke tage mere end 10 min.. så det når ikke at blive koldt..

Ovenstående forudsætter naturligvis at der er mærket et eller andet op, ved shunten🙂

Edit: efter at have læst dit spørgsmål ordentligt.. er der jo ikke mærket op! Sorry..


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis