Termostat montering

Montering termostat.
Jeg har vedlagte reguleringsventil som jeg gerne vil monterer en termostat på. Men mangler en eller anden mellem "ting". Der er ingen af de medfølgende dele fra Danfoss termostat der passer. Hvilken del mangler jeg!? 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det jo svært at se hvad du har købt, når du kun viser et billede af en gammel ventil. men umiddelbart ville jeg skifte hele ventilen til en ny. De nye er ganske vist ikke bedre end de gamle, men det er nok svært at finde noget som passer.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Har du kigget på den medfølgende vejledning til Danfoss Ally termostaten? Der er et fint ark med, som viser tegninger af forskellige ventiler i profil og hvilken af adapterne du skal bruge til. Jeg har monteret Ally herhjemme og har flere forskellige ventiler. Nogle af adapterne sidder bare løst på ventilen og bliver først stram, når man skruer termostaten på.

Der er nogle enkelte typer ventiler, som der ikke følger adapter med til. Men jeg tror de er sjældne...

Mvh. AllanE
Alan Falk skrev den 02-12-2021 08:09:54

 Som Allan skriver.

Nu nævner Allan godt nok kun deres Ally system men der er også Eco 2 termostater, de er meget de samme, undtagen prisen og alle kører wifi hvor eco 2 kører blutooth. Men hvis du kigger i manualen til den, så er der en fin oversigt over fittings til ventilen, de mest gængse følger med, men der er flere end dem der følger med, dem er der også en fin oversigt over i det store fold ud papir der lå i æsken hvor termostaten var i. Kan ikke huske om man kan købe dem seperat eller om der er 2 versioner af eco2 hvor selve termostaten er ens men der er forskellige fittings.  
Annonce
Vær lige opmærksom på, at adapterne øverst til venstre og midt-højre skal skilles ad før du kan montere dem. Den inderste del skal sættes på ventilen først (sidder lidt løst) hvorefter den yderste del skruens ovenpå, hvorefter den sidder helt fast.

Mvh. AllanE
Et billede af det papir der er med i kassen. Ved hver type er der den røde streg i hjørnet, der finder du den der ligner dit system mest, og så er det den fittings der passer på. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis