Renovering badeværelse: Skifte gulvvarme (kobberrør) til PEX.

Hej alle LDS'ere.

Jeg er ved at renovere gæstebadet, og spekulere om jeg skal gå fuld smadder på at rive det gamle betongulv op med ilagt gulvvarme i kobberrør (styres via det første billede) og støbe nyt med ny isolering.

Alternativt beholde det og bare lægge nye fliser.
MEN. Der er en radiator som jeg gerne vil have væk og jeg vil også gerne have flyttet returventilen til under et skab.

Billedet for neden er samlinger af gulvvarmen i huset.
Er det muligt kun at skifte gulvvarmen på badeværelset. Skal jeg i så fald have hugget kobberrøret op helt ud til den der blå rørsamling for så at koble det nye PEX på dén? Eller kan jeg skifte gulvvarmen bare på badeværelset isoleret set?

Håber en venlig sjæl kan hjælpe.
Kasper
Hej alle LDS'ere. Jeg er ved at renovere... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så skal tomrøret bare ligge langs de andre rør og stoppe ved væggen ud mod bryggers ved siden af badeværelset? Hvordan finder jeg det så på den anden side?
Super det burde være lige til så. Tak for råd!
ev elmand: hvilken returventil skal jeg have fat i, når den skal sidde ude ved manifolden indtil det bliver lavet om til en større shunt?
Super, det prøver jeg. Hvis ikke den gør, har du et link til en passende ventil?
Hej igen.

Nu er jeg nået ned til sandlaget, og kan se at der ikke er sokkel under skillevæggene. Når jeg graver stenene væk, ryger de ud under væggen fra rummet ved siden af.

Er eneste udvej at understøbe hele vejen rundt i etaper, 1m ad gangen?

Fx grave ud
Lægge 5 cm beton
Støbe lecablokke (1 ellet 2 lag)?
De sidste 2 cm med ekspanderende beton

Væggene er af gasbeton og der er 12cm betonlag under.
Dit forslag lyder fornuftigt.

fase
Det er vigtig at leca opbygning har stået 2 dage før der fuges øverst. Der er et færdigprodukt der hedder element mørtel eller element fuge beton. .  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis