Helårsdæk

Så er Preben der igen.
Den nye bil vi har i tankerne der tilbyder de også helårsdæk, nogle siger de er ikke gode andre siger de er ikke
så holdbare, vi tænker selv på om det er godt nok med de dæk, for så er vi uden om det med dæks tryks ventil.
Hvad siger I !!!!!!!!!
MVH Preben41

preben

Så er Preben der igen. Den nye bil vi har i... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
der findes jo ligeså mange meninger som der er billister.. jeg synes man bør læse diverse test og tage beslutning deraf. hvis man kører land og rige rundt i al slags vejr og bor i nord Sverige.. jamen så er det vel nemt afgjort... personligt har jeg ikke noget dårligt at sige omkring de helårsdæk jeg har brugt.. jeg kan ikke se behovet for at skifte til vinterdæk udfra mine erfaringer med pendler kørsel på køge bugt motorvejen primært. det afgørende for mig må være bremselængde og vejgreb - og her må man jo kigge på diverse test som har prøvet diverse dæk i samme omgivelser... alle andre meninger og personlige opfattelser som folk har er jo ganske uvidenskabeligt og dermed ikke særlig brugbart.. 
nej det lyder som om vi her taler om Estland.. i det lys giver helårsdæk næppe mening.
Da jeg besøgte Estland for 20 år siden om vinteren var der så meget sne på landet at jeg ville foretrække bælter ;-)
Men hvis man tænker helårsdæk skal man ikke kun tænke over om de er gode nok i stedet for vinterdæk. Om sommeren erstatter de jo sommerdæk, og dem er de også ringere end.
Afhængigt af hvilken model helårsdæk man vælger bør man holde et eller andet antal ekstra meter afstand til forankørende, også på tør vej.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej Alle jer der har givet jeres meninger til denne tråd, mange tak for alt hvad der kommet her.
Jeg tror ikke jeg har brug for mere denne gang, endnu engang tak for jeres meninger og råd.
Ha en god aften.  Preben41

preben

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis