Helårsdæk

Så er Preben der igen.
Den nye bil vi har i tankerne der tilbyder de også helårsdæk, nogle siger de er ikke gode andre siger de er ikke
så holdbare, vi tænker selv på om det er godt nok med de dæk, for så er vi uden om det med dæks tryks ventil.
Hvad siger I !!!!!!!!!
MVH Preben41

preben

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
de nyeste og bedre Helårsdæk har også sneflokke symbol(vinterdæk godkendelse så de kan køre i fx. sverige og østrig som har krav om vinterdæk). tjek fx michelin cross climate 2 som jeg har fået på. jeg har selv valgt helårsdæk da disse efterhånden ser fornuftige ud i diverse test.. samtidig synes jeg ikke vores klima er sådan rigtigt vildt vinterligt efterhånden. kombineret med mest kørsel på store veje og store byer. men læs test - og man får et indtryk af at dækproducenterne har gjort store forbedringer de sidste år på helårsdæk.. 
helårs dækkene er kun brugbare ned til få minus grader, og gør det bedre end sommer dæk, men er ikke gode nok til når der er frost vinter med minus 10°C eller mere.

 

Tak for de svar, så blev jeg klogere, for her over i Estland har vi næsten altid sne og ned til omkring -15-20 gr.  Nu har vi -7 og sne.
Ha en god aften  Preben41

preben

Jeg har også Cross Climate på den ene bil (dog den gamle version) Jeg synes de er fremragende, og har ikke haftt problemer de seneste 4-5 års tid, hvor de har været monteret, selvom det kun var meget begrænset, hvad jeg kørte sidste vinter (grundet nedlukning)


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Var det ikke en el-bil, du skulle have? Så pas på, når du køber vinterdæk. Load index skal være højere og passe til din, da den dr tungere end en alm personbil. Desuden slides dæk hurtigere.
her en test af det nyeste michellin helårsdæk:
https://bilmagasinet.dk/andre-bilmaerker/michelin-daekskift-crossclimate2-helaarsdaek
Til Frisk tak for dit svar, men det er en Hybrid jeg taler om
MVH Preben41

preben

mark250119 skrev den 02-12-2021 07:44:50

her en test af det nyeste michellin helårsdæk:
https://bilmagasinet.dk/andre-bilmaerker/michelin-daekskift-crossclimate2-helaarsdaek

Det er jo klart at det er positivt når det er skrevet af Michelin selv!


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis