Udtøring af kloak !!!

Hej er der nogen der har en ide om hvad jeg kan gøre, da jeg har fået lagt min gulv varme for tæt på mit afløb så den udtørre, og det lugter ikke godt.

MVH Carsten
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Carsten,

Har selv samme problem. Mener at varmen for vandet til at fordampe og samtidigt udtørrer de gummi-pakninger der er i afløbene.

Jeg skal bare huske at lade 2-3 liter vand løbe i afløbet en gang om måneden. Større er problemet ikke hos os.

Ved ikke om det er nogen hjælp.


Mvh.
Roed
Hej

Hvis afløbet ikke bliver brugt er følgende løsning anvendelig :

Hæld 1/2 l glyserin i ned i vandlåsen (kan købes hos Matas), dette kan ikke fordampe.
Vi har med held brugt denne løsning på mit arbejde ifb. med gamle omklædningsrum, som skulle bruges til arkiv et stykke tid.

MVH
Mondi
Hej

Det med glycerin er nok godt nok, men ½ l er i overkanten. prøv med en spiseskefuld eller 2, der skal blot dannes en film på vandoverfladen så vandet ikke fordamper.
Citat fra Orla Nautrup

Hej

Det med glycerin er nok godt nok, men ½ l er i overkanten. prøv med en spiseskefuld eller 2, der skal blot dannes en film på vandoverfladen så vandet ikke fordamper.


Det lyder dejligt nemt,- jeg har samme problem ved mit bryggersgulv, da jeg har været for omhyggelig ved lægning af gulvvarme rør - så nu skal det afprøves da jeg er træt af at gå og "slat" vande i gulvafløbet. :?

henrik1

Giver olie ikke samme effekt? Det ville da være nemmere at give det et skud madolie?

Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis