For varm gulvvarme

Hejsa

Termostaten til vores gulvvarme på badeværelset er sat til 1. Alligevel er gulvet meget varmt. Er der andet end termostaten, som jeg kan regulere på for at sænke gulvvarmens temperatur, eksempelvis de sølvfarvede haner, så der ikke kommer så meget vand gennem rørene? Jeg vedhæfter et foto af "kontrolrummet".
Vh
Klaus
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på at føleren fra termostaten sidder ind i et rør ?
Sidder termostathovedet på plads ?
Er termostaten kørt helt ned på 1 eller står den efter / over 6 ?
Du har tilsyneladende lukket helt for de 2 balofix haner ( De sølvfarvede) Så der skulle så efter nogle timer slet ikke komme varme i gulvet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik
Det er gode spørgsmål, du stiller. Dog ved jeg, at termostaten står på 1 og ikke 6. Jeg kigger på anlægger i aften, når jeg er hjemme.
Ja, hanerne er bevidst lukkede, og der er ikke varme på gulvet i øjeblikket. 
Vh
Klaus 
Så har jeg fået kigget på systemet igen.
Termostaten er skruet fast på røret med en sølvfarvet ring. Den var dog så løs, at jeg kunne dreje den med fingrene. Jeg har derfor strammet den.

Ståltråden fra termostaten forsvinder ind bag en afskærmning, så jeg kan ikke se, om den sidder fat i røret. Se foto.Jeg har drejet på balofix hanerne, så der kommer varme i gulvet for at prøve at se, om det har været tilstrækkeligt at stramme termostaten.
Hvis der er andre forslag til at sænke temperaturen på gulvarmen, er de meget velkomne.
Klaus
Annonce
" Ståltråden" er et føler rør (kapilarrør) og den skal føle gulvvarmens temperatur. Føle enheden sidder i den yderste del af røret Hvis afskærmning er en slags isolering så må det være godt.
Når du har termostat indstillet på 1 så bør rørene ikke blive mere end lunkne. Altså 20-25 grader hvilken du kn mærke i løbet af kort tid 10 - 15 minutter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Konklusion på denne tråd blev, at vi har haft en VVS'er på besøg. Der er problemer med termostaten eller ventilen, da den ikke kan lukke tilstrækkeligt. Løsningen blev kun at åbne en smule for baloxfix-hanerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis