Gulvvarme, men ikke varmt nok

Hej
Der er jo blevet en smule koldt i de her dage. Der er vand på fyret (vi har et bs+pillefyr)
Der er hovedsageligt radiatorer i hele huset, men i køkken/alrum har den tidligere ejer fået lavet gulvvarme. Vi kan simpelthen ikke få temperaturen over 17,6 grader. Selv med fuld blæs på cirkulationspumpen. Jeg vil gerne indrømme at jeg er ret grøn på området, men hvis nu det kan løses uden en vvs, så ville det da være rart, men kan jo ende med det.
Hvad kan jeg gøre for at hæve temperaturen? hvad skal jeg kigge efter?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor varm er fremløbstemperaturen på gulvvarmen?
Jamen fisk på fremløb temperatur. Der sidder sådan en fætter fra radiator som er låst til 55grader?

Varmen bliver reguleret på samme måde som en radiator. Den sidder bare i køkken/alrum i et hulrum i loftet 
Det der er justering til retur løb til kedel det har ikke noget med gulvvarmen at gøre
Jamen det er hvad der er
Du skriver du har en termostat i et hulrum er det til gulvvarmen og virker den ?
Den er til gulvvarmen ja og den skulle virke. Havde en snak med min genbo igår aftes og han nævnte at det kunne være stiften deri som trænger til at blive motiveret 
Tag termostathovedet af. Bagved sidder en messing “pakdåse” Med en stift midt i.  Den skruer du af - der kommer en smule vand. Tag en smal, flad skruetrækker og stik den ind i hullet. Hold en klud under. Tryk hidsigt ind og ud, til der kommer vand og du hører, det suser i røret. Skru messing-pakdåsen på igen. Sidst termostahovedet.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis