Har lige lukket for vand - kan nu ikke åbne?

Hej alle, jeg har for 15 min siden lukket for vandet på hanen til højre i billedet, da jeg skulle skifte et armatur. Nu kan jeg ikke åbne igen, da det ikke er til at dreje hanen den kvarte gang til venstre igen. Hvad kan der være galt, og hvad kan jeg gøre?

Edit: Hanen var ret stram, da jeg åbnede, men det kunne klares med hænderne. Nu synes jeg ikke den rokker sig, selvom jeg bruger en tang. Og jeg er lidt bange for at knække hanen, hvis jeg lægger flere kræfter i.

På forhånd tak.

-Aleksander

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fik løst det selv. 🙂 Jeg skruede top møtrikken af, så jeg kunne tage hanen af, og satte så en tang direkte på skruen under. Så var det muligt at løse den, og få åbnet for vandet.

Beklager ulejligheden.
Det er vigtigt at dine haner lukket og åbnes et par gange om året (får motion). Det modvirker at de “gror fast”.

Søren O
Og i forlængelse af det, så få lige en VVS’er ud og skifte den hane, så du ikke en dag står med vand til knæene, og ikke kan lukke for vandet :)
Grillbill85 skrev den 30-11-2021 17:14:45

Og i forlængelse af det, så få lige en VVS’er ud og skifte den hane, så du ikke en dag står med vand til knæene, og ikke kan lukke for vandet :)

 Det er vel løst med at han fik den motioneret?


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis