Strygelse til flisebelægning om vinteren

Jeg har spekuleret lidt i, hvad jeg skal bruge til betonbelægningen på egen grund, når det gælder at gøre det forsvarligt over vinteren og mindst skadeligt for belægningen.

Jeg har læst mig til, at salt ikke er super godt for belægningen og i stedet anbefales grus. Jeg kan ikke finde grus til alm. behov, udover i kæmpe mængder. Hvad bruger i og hvad har i af erfaring? På forhånd tak.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fugesand, så er fuger også klar til foråret.
Jeg breder et 1-2 cm lag sandkasse sand ud over min terrasse hvert efterår.
Det bliver så fejet sammen og gemt i bunke bag ved mit skur om foråret når der igen skal flyttes ud på terrassen.
Det har den fordel at der ikke så let kommer flisepest og som Larsen56 skriver så er fugerne fyldt op til en ny sæson.
Det trik kan du selvfølgelig ikke bruge hvis det er en indkørsel med mindre du vil ha' sand med ind under skoene hele vinteren     


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Sand, og ellers slatvands brine, hvor du blander 1kg salt op i ca. 50-100L vand, og fordeler det med bruser hoved/sprede bum på vandkanden. Det fjerner sne og is, koster mindre salt per areal enhed, og virker hurtigere end at strø salt-korn, og så er det mindre aggressivt mod din beton belægning.

Hvis du er helt uden salt i billedet, så er der "kun" at strø sand, sandkasse-, fuge- eller afretter sand.

 

Tak for svar til alle. Jeg vil forsøge med det i skriver.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis