smart lås / standlås

Hej med jer

Jeg vil gerne have monteret en smart lås på en Rationel dør med stanglås. For at kunne låse døren med det almindelige håndtag + lås kræves det at håndtaget løftes eftersom det er en 3. punkts lås /stanglås.

Er det muligt at slå det fra? - Det giver lidt udfordringer med de gængse smartlåse på markedet nemlig.

Døren ser ud som på billedet her med håndtag og cylinder pillet ud. Jeg har købt en wattle S Smart Multipunkt lås som burde passe, men selve håndtagshullet hælder så det passer ikke umiddelbart sammen desværre.

https://wattle.com/support/our-products/latest-generation/door-lock-touch-smart-pro/

Erfaringer, generelle råd og tips til både produkt og håndtering modtages med glæde :)
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har monteret elektroniske låse i døre med stanglåse en del gange. Mit bedste erfaring er, at tage den eksisterende stanglås ud og erstatte denne med en magnetlås som fx EL580/582 og montere en dækskinne hvor den resterende del af stanglåsen har siddet. Jeg har endnu ikke modtaget klager eller haft problemer med nogle af dørerne. Man mister godt nok 3-punkts låse funktionen på døren, som normalt sikre at døren trækker ordentligt i, så døren overholder sine u-værdier, osv. 3-punkts låse funktionen har intet med sikkerhed at gøre! En magnetlås kræver desuden gennemboring af døren til kablet, samt at magnetlåsen skal tilsluttes “noget” som fx en strømforsyning og et kodetastatur, eller noget egentligt adgangskontrol. Jeg har lige installeret magnetlåse på to døre i et nybygget hus, hvor kunden selv har sat et system op fra UniFi
Med PoE-kortlæsere. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej tak for et godt svar, det er vidst ikke helt en gør det selv opgave med den løsning, men fedt du foreslår det. Hvilket prisleje ligger sådan en installation i, sådan ca..?

Mvh Casper
Hej Casper

Jeg overvejer nøjagtig det samme (Rationel dør/3 pkt lås/Wattle lås). Blev du færdig? Jeg har ikke skilt min lås ad endnu så jeg ved ikke om den "hælder".
Hej igen,

Den her Zafe T-lock passer til døre med tre-punkts lås og den kan låse døren UDEN at man skal hive op i dørhåndtaget først!   

https://www.kvsikring.dk/tlock.pdf 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej Wezio

Hvordan virker den uden man skal hive håndtaget op? Er det så ikke ligesom Wattle, der slet ikke låser, men blot frigør håndtaget på ydersiden?

Wezio skrev den 21-07-2022 23:19:33

Hej igen,

Den her Zafe T-lock passer til døre med tre-punkts lås og den kan låse døren UDEN at man skal hive op i dørhåndtaget først!   

https://www.kvsikring.dk/tlock.pdf 

 

Hej Casper

Kom du nogen sinde videre? Jeg gar også 3-punkts Rationel døre og vil gerne isætte Wattle låse.




Casper_010 skrev den 11-01-2022 15:53:57


Hej, nej det er lige i bero pt desværre, mangler stadig lidt indput.. :)

 

Hej, nej jeg har ikke gjort yderligere.. men det ser ud til at fungere med løsningen fra kv sikring.. har dog ikke prøvet det.. Mvh Casper 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis