Dæktrykadvarsel system

Hej Bilvenner
Er der nogle der kan forklare hvordan sådanne system virker, kan man godt skifte dæk  sommer vinter.
og hvor  sidder føleren, måske lyder det mærkelig men jeg har aldrig haft sådanne noget på min bil.
Ha en god aften
Preben41

preben

Hej Bilvenner Er der nogle der kan forklare... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej alle I gode mennesker der har svaret på mit indlæg, jeg tror også at man kan 0 stille den i den bil vi regner med at købe.
Endnu engang mange tak for alle de svar.
Ha en god aften  Preben41 

preben

JohnLarsen skrev den 30-11-2021 00:47:16

 Passer kun i visse biler.

På min Mazda har jeg simpelthen en kontakt til at nulstille. Det gøres mens bilen holder stille, hvoraf man kan regne ud at det ikke baserer sig på omdrejningshastigheder.

Altsammen rigtigt. Men alligevel skudt forbi.

ABS-måler typerne skal nulstilles, så systemet bliver nykalibreret. Det gøres ved at trykke på en tast (eller kombination) efter check/korrektur af lufttryk. Derefter skal man køre et par kilometer før systemet har fundet ud af omdrejningshastigheden på hjulene.
Din "Mazda-tast" har kun meddelt din bil at den skal nykalibrere. Om den gør det med det samme eller et par dage senere er ligegyldigt.

Radiosensor-typerne er anderledes. De måler absolut tryk, og skal ikke kalibreres.
Derimod skal de "parres", så systemet ved hvilken sensor hører til hvilket hjul. Det er en helt anden procedure, som i visse tilfælde kun kan gøres på et værksted. Og som giver enorme problemer når man skal skifte f.eks. vinter/sommerdæk på fælg.

Bent Andersen skrev den 01-12-2021 00:19:16

Altsammen rigtigt. Men alligevel skudt forbi.

ABS-måler typerne skal nulstilles, så systemet bliver nykalibreret. Det gøres ved at trykke på en tast (eller kombination) efter check/korrektur af lufttryk. Derefter skal man køre et par kilometer før systemet har fundet ud af omdrejningshastigheden på hjulene.
Din "Mazda-tast" har kun meddelt din bil at den skal nykalibrere. Om den gør det med det samme eller et par dage senere er ligegyldigt.

Radiosensor-typerne er anderledes. De måler absolut tryk, og skal ikke kalibreres.
Derimod skal de "parres", så systemet ved hvilken sensor hører til hvilket hjul. Det er en helt anden procedure, som i visse tilfælde kun kan gøres på et værksted. Og som giver enorme problemer når man skal skifte f.eks. vinter/sommerdæk på fælg.

Selvfølgelig. Havde ikke gennemskuet den version.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Mine radiosender type på Nissan giver ikke spor problemer. Dækkene/ hjulene kan ombyttes uden problemer.
Den taber ikke luft så om jeg får vist det rigtige hjul på rette plads kan jeg naturligvis ikke helt vide. Har dog haft en enkelt mindre punktering som tydelig viste sig på rigtige plads. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis