Håndværkerfradrag - er tilbud nok eller skal arbejdet være påbegyndt eller afsluttet?

Jeg skal have skiftet vinduer i hele huset. Men grundet corona blive levering konstant udskudt.

Spørgsmålet er nu, om jeg overhovedet kan nå at få håndværkerfradrag på opgaven, hvis vinduerne først bliver leveret i 2022?
De er aktuelt sat til levering i uge 49, men det er blevet skubbet tre gange allerede.

Så hvad er reglen, for at jeg kan få fradrag for opgaven?
Skal tilbud være accepteret? Skal opgaven være igangsat? Skal opgaven være færdiggjort?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Opgaven skal være færdiggjort og du skal have en faktura fra håndværkeren.
Ja, det er håndværkerens timer der giver fradrag (og har ikke noget med levering af materialerne at gøre). Man skal i øvrigt uploade udspecificeret faktura til Skat for at få fradraget.

Du kan jo overveje om du stoler så meget på firmaet, at du vil betale forud....eller få en faktura nu med lang betalingsfrist. Der er nok flere måder at klare den på, hvis firmaet er med på den.

Mvh. AllanE
Pengene skal være betalt, og udgiften til håndværker skal være udspecificeret på regningen, hvilket du skal oplyse (mener også at du skal oploade den) når du melder det til skat til fradragsansøgningen.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis