Kvalitet af klinkearbejde - kan vi kræve at hele gulvet lægges om?

Hej!

Vi er ved at få lavet en større ombygning og i den forbindelse er der blevet støbt et gulv og på dette lagt klinker. Vi mener dog at klinkearbejdet er noget utilfredsstillende. Jeg vil lige høre, hvad I mener.

Først det forløb her. Det ser underligt ud af fugerne ikke flugter (det kunne man sagtens have lavet så de gjorde, men bare ignorer de kridtstreger vi har lavet). Er dette en "kritisk" fejl i arbejdet? For os ligner det at man bare ikke har planlagt arbejdet ordentligt, men vi kender jo ikke de standarder, som murere arbejder efter.

Så er der nedenfor et udpluk af diverse sjusk, der er lavet. Det her er kun en mindre del, der er en del mere af tilsvarende fejl, og også et antal klinker der er "skrukke" (lyder hule når man banker på dem).

Vi har fået lavet gulvet med en type klinker, som var de samme som på vores badeværelser, men der er slet ikke nok tilbage til at udbedre fejlene - og man kan ikke få flere - det var et restparti.
Jeg ville meget gerne høre jeres holdning til, om det er rimeligt, at vi kræver at hele gulvet lægges om på baggrund af de her ting?

På forhånd mange tak!

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke, hvad der kan forventes..
Det er I hvert fald ikke kønt..

Der er så mange det sjusker pt..
Prøv at tage en snak med ham..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Tak for svarene! Hvad siger I til det med den måde fugerne mødes på, der for enden af trappen?

Og skal jeg forstå svarene, som at I mener, det er berettiget, at vi kræver, at det bliver lavet om?
Det er helt forventeligt at fugerne flugter, og i øvrigt lægges med samme bredde.

Det er derfor man har flisekryds, fugesnor, og diverse clips som hjælpemiddel når man lægger fliser.

Det skal laves, så må dem der har udført arbejdet jo selv komme med et løsningsforslag.

Elektronikteknikeren
Vi har allerede talt med vores entreprenører om det, og de erkender nogle problemer. Og ville betale et mindre beløb som erstatning (omkring små 6000, hvilket forslår en skrædder i helvede). Vi er dog kun interesserede i at det hele lægges om. Mener du at man kan vinde en eventuel sag i Byggeriets ankenævn på det her? (vi håber ikke det kommer så vidt naturligvis)
Annonce
tror ikke på at i kan vinde noget som helst hverken ved byggeriets ankenævn eller nogen domstol. jeg tænker at selv om det er megairreterende at se på så vil det blive karaktiseret som en mindre sønhedsfejl gulvet er jo ikke fejlbehæftet med løse klinker ller forkert fald eller lign. blot det æstetisk det halter lidt
mfrost skrev den 29-11-2021 19:23:04

tror ikke på at i kan vinde noget som helst hverken ved byggeriets ankenævn eller nogen domstol. jeg tænker at selv om det er megairreterende at se på så vil det blive karaktiseret som en mindre sønhedsfejl gulvet er jo ikke fejlbehæftet med løse klinker ller forkert fald eller lign. blot det æstetisk det halter lidt

 Ok, men man kan vel påpege at mange af de her tolerancer, som der skal arbejdes efter er overskredet (https://www.tolerancer.dk) ? Der er forresten også "løse" eller i hvert fald "skrukke" klinker... Vi er også meget i tvivl - det er lidt trælst at man er i sådan en situation - det er helt sikkert for ringe, men man aner jo ikke, hvordan der dømmes i sådanne sager...:-(

Hvis I ikke allerede har betalt dem, så få dem til at lave det om. Det gjorde jeg engang hvor flisefugerne ikke flugtede på badebærelset. Og her skulle fliserne optage uden at beskadige vådrumsmembran. Det var endda mussenmalede sten. De optog stenene og lagde dem korrekt. Har aldrig haft håndværkere i min lejlighed siden. Gider ikke det der vilkårlige klamp der koster en formue. Gør det hele selv efterhånden. Så har jeg kun mig selv at klage over:)
Jeg er enig.. det springende punkt, for dig, er nok om du har betalt for det?

En sag gennem et ankenævn, har jeg engang kørt og tabt (i min verden meget uretmæssige!).. det værste var at det tog mig over et år! (Og dengang var der ikke byggeboom! )

Jeg droppede også håndværkere i nogle pr, efter det, men prøvede så igen her forleden..desværre også med dårlig oplevelse til følge!..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg har vundet en sag gennem BYG, men det tar laaaang tid og du skal være utrolig omhyggelig med dokumentationer, og fremsende hvad de Beder om - selv det bliver flere gange. Fik lagt mit tag om 2 gange, hvor det stadig var meget fejlbehæftet. Jeg betalte en bygningsrådgiver kr. 6000, for en gennemgang og rapport. Derefter sendte BYG selv en bygningssagkyndig. Han talte mange fejl ned, indtil jeg smed min rapport på bordet. Sagen blev afgjort af BYGs “dommer” til min fordel. Derfra gik der over et halvt år, før jeg fik min erstatning til at få en anden til at lave arbejdet om. Så du skal have en uvildig fagmand til at vurrdere først. Og så vurdere om du har tålmodigheden. Men er håndværkeren overhovedet medlem af BYG?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis