“Omkodning” af Uponor smatrix styring

Hej
Vi har i vores hus 1thermostat i køkken/alrum og en i stue. De to rum er i princippet et stort rum og der er ingen døre imellem, blot en mur der lukker af i halvdelen af bredden i rummet.

Køkken/alrum køre på en kreds.
Stue køre på en kreds.

Rum temperaturen er det samme på de to thermostater men der er forskel på gulv temperatur, går ud fra den thermostat der først rammer setpunkt varmer rummet og den anden thermostat kalder derfor ikke på varme.

Jeg har nu stillet de to thermostater op af hinanden hvor de to “rum” støder mod hinanden. Det har givet en meget ens gulv temperatur.

Er det muligt at koble to kredse på blot en thermostat så de to kredse altid vil køre identisk?

Har været igennem manualen til anlægget men kan ikke finde en vejledning der passer, blot førstegangsindstilling og kobling af thermostater/kreds.

Er det nødvendigt at resette systemet og koble alt sammen på ny?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En opfølgning der delvist har løst udfordringen med temperatur forskel på gulv. Efter noget research fandt jeg “komfortindstilling”, denne kan aktiveres gennem HMI enheden, denne er nu sat på 5%, så når thermostaten ikke kalder på varme er der alligevel et lille flow af varmt vand.

Jeg kan se på styreenheden at kanal 1 og 2 har 2 udgange (A og B) der kan kobles en telestat på. Vil jeg ikke kunne tage thermostat på kanal et og placere i køkkenalrum/stue og fortråde telestat fra køkken alrum til A og stue til B, så vil de styres identisk?

Hej
Jeg er klar over, at dette er en gammel tråd, men jeg er også i gang med at forsøge at genaktivere mit Uponor-system. Der er ingen strøm i enheden, så jeg begynder med at prøve at udskifte sikringen (det ser ud til, at jeg skal fjerne printkortet og lodde en ny sikring om).
Det første trin er at fjerne kablerne til reguleringsventilen.
Hvordan fanden trækker jeg kablerne ud LOL.
Der er en lille hvid boks med et hul i midten, hvad er fidusen?
Tak for ethvert råd.
Mvh
Scott

Hmm... du skal have trykket det ind. Vistnok med en lille skruetrækker, der kan trykke der hvor der er et hul.. mener jeg.. det er længe siden jeg gjorde det, på mit🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis