Korrekt opsætning af dampspærre i nyt hus

Hej

Vi er så småt klar til at opsætte dampspærre i vores nye hus og jeg vil bare lige sikre mig at jeg gør det korrekt og undgår fejl :-)

Inden opsætning af spær blev der udrullet en strimmel dampspærre ovenpå alle tunge vægge - denne strimmel blev lagt i folieklæber. Konstruktionsbeskrivelsen fra arkitekten siger: "Dampspærre, min. 0,20 mm PE-folie, klemmes og tapes i overlæg". Min plan er derfor følgende:

  1. Den allerede opsatte strimmel dampspærre kontrolleres for frakturerer og rengøres for støv mm.
  2. Der opsættes dampspærre paralelt med spær
  3. Samlinger har mindst 20 cm. overlæg
  4. Samlinger tapes ved spærfod
  5. 2x2 påfores underkant spær ved tapesamlinger
Lyder ovenstående som en fornuftig fremgangsmåde? Er der nogen tricks eller ting jeg har glemt?

Fremgangsmåden betyder at jo at dampspærren bliver brudt af skrue/søm alle steder hvor 2x2 fastgøres - men det er vel uundgåeligt? Og jeg tænker ikke at man så skal til at give klæber alle steder hvor man sætter 2x2 op?

Mvh Henrik
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder rigtig fornuftig. Jeg mener ikke at skruer igennem forskalling har noget betydning. Plast vil smyge sig omkring skuen og desuden vil der ikke kunne trænge varm luft op imellem forskalling og bjælke/dampspærre.
Har dog lige set en tømrer der sætter stumper af dampspærre tape over alle clips der er sat i for midlertidig at holde dampspærre på plads. Men ikke over søm igennem forskalling.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis