Gulvflise løs? HJÆLP

Hej allesammen.

Jeg har for nyligt opdaget at når jeg træder på den ene flise ude på badeværelset, så lyder det somom der er luft nedeunder, altså hult... Når jeg prøver at rykke på den manuelt ser jeg ingen tegn på at flisen er løs, men den er længere om at tørre end alle andre fliser i badeværelset, dvs. at der kommer sorte våde tegn rundt om flisen.

Nogle der ved hvad man evt kunne gøre og hvad der er galt?

Jeg har lige fået lagt gulvfliser her for 1-2 mdr siden og der er også installeret gulvvarme.

På billedet er det den flise med det sorte rundt om...
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis de er lagt af en prof. for penge ville jeg kontakte ham eller hende.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 26-11-2021 22:20:04

Hvis de er lagt af en prof. for penge ville jeg kontakte ham eller hende.

 Hej John, det er de.


Jeg har kontaktet dem, men de ville ringe til mig. Ville egentligt bare høre hvad folk herinde tror at han gør ved det. For jeg har jo ingen "reserve" flise hvis de vælger at ødelægge den og sætte en ny i... 
Hvis du banker let med skrue trækker håndtag, så kan du sikkert høre tydelig forskel på denne og de andre fliser. Man kalder det at flisen er "skruk" Altså at limen har sluppet og derfor revner fugen og der trænger vand under. Ret let at lav, det er vare op med flisen og så lime og fuge igen. Hvis fugen forsigtig bankes i stykker kan den sikkert tages op. Du skal undgå at brække med den f.eks. med skruetrækker imod naboflise. Så går der let en flig af denne.
Har de reservefliser så er det bedste sikkert at banke den i stykker efter at fugen er fjernet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvilket underlag er der?

Mvh Troels
ev elmand skrev den 26-11-2021 22:51:14

Hvis du banker let med skrue trækker håndtag, så kan du sikkert høre tydelig forskel på denne og de andre fliser. Man kalder det at flisen er "skruk" Altså at limen har sluppet og derfor revner fugen og der trænger vand under. Ret let at lav, det er vare op med flisen og så lime og fuge igen. Hvis fugen forsigtig bankes i stykker kan den sikkert tages op. Du skal undgå at brække med den f.eks. med skruetrækker imod naboflise. Så går der let en flig af denne.
Har de reservefliser så er det bedste sikkert at banke den i stykker efter at fugen er fjernet. 

 Jeg kan høre tydeligt forskel ved at banke på netop den flise og så de andre.

Men jeg er slet ikke handy hvad angår det med at ligge fliser, det havde jeg et firma til... Så jeg regner med at de laver.

Jeg har desværre ingen reservefliser, så skal jeg i bauhaus for at købe en hel pakke bare for at bruge en flise...

Jeg håber da at han kan lave det uden at flække flisen... Mon ik??
Annonce
TRRA skrev den 27-11-2021 00:08:44

Hvilket underlag er der?

 Tænker du på hvad det er flisen er lagt på? Jeg tænker det er betongulv, men er ikke sikker.. Der er ihvertfald gulvvarme på...

Jeg er dig desværre svar skyldig :-(
Den kan næsten helt sikker tages op af fagmand uden at gå i stykker. Jeg var bare ude i worst case
Så dy må henvende dig til firmaet. Det er ret almindelig med små rettelser. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så kom han og tog flisen op igen, limede den til og fugede efter igen. Perfekt ! 
Sådan rettelse af fejl med det samme. God service. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis