Wifi styring af vandvarmer (tænd sluk)

Hej med jer
Jeg har et sommerhus hvor jeg gerne vil kunne tænde og slukke for vores metro vandvarmer via wifi, huset varmes op af et oliefyr, vandet elektrisk 3 faserog jeg vil gerne kunne styre det via en wifi kontakt,

forslag til hvordan jeg kan håndtere det modtages med tak.
Mvh
Peter 
Hej med jer Jeg har et sommerhus hvor jeg gerne... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan få lavet en styring af din vandvarmer, vha. en af dine 3A 230V WiFi relæer, som så skal trække/bryde 230V spole spænding til et 400V/16A kontaktsæt
Regelmessigt, må du ikke selv lave det, og en elektriker skal ind over da det er fast installation og 400V du arbejder på.

 

Peter Schou skrev den 27-11-2021 08:13:42

@johnLarsen
Jeg har valgt at bruge Tado til wifi styring, alle radiatorer og varmepumpe er styret over den samme app. Det eneste der ikke er styret via tado er oliefyret og circulationspumpen der er styret af wifi stik kontakter fra tp link. 😊 jeg har allerede wifi styringen, skal bare have fundet ud af hvordan den forbindes for den kan kun køre 230v 3 amp eller digitalt 36v

 Hej Peter,

Har du fået din el vandvarmer koblet på Tado?

mvh

Brian
Hej Brian, ikke endnu, men har talt med en trikker der sagde at det skulle køres over en 16 amp kontaktor, bliver lavet i nærmeste fremtid, indtil videre tænder og slukker jeg bare på kontakten i vandvarmeren ☺️
For at spare elektriker kan du måske fjernstyre temperaturindstillingen. Enter ved indstillingsknappen eller sensoren.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Uden at kende til typen af vandvarmer, så det er ikke muligt at vide, om der er en kontaktor eller elektronisk styring af opvarmningen. John Larsen mener, at du kan koble termostater fra med dit Wi-Fi relæ og dermed undgå elektrikeren. Gør det nu ikke mere kompliceret end nødvendigt, få elektrikeren til at montere en kontaktor, som du styrer med dit Wi-Fi relæ.

fase
“Den der går i fodspor kommer aldrig foran”

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 13-02-2022 09:19:40

“Den der går i fodspor kommer aldrig foran”

 Det har du da fuldstændig ret i. Men hverken du eller jeg har kendskab til, hvilken varmtvandsbeholder det drejer sig om, eller hvordan den styres, så derfor bliver rådgivningen til ud fra sikre værdier. At du vil undgå et besøg af elektriker er nok at spænde buen for højt, fordi så skal brugeren selv gøre indgreb i styringen, som sikkert omfatter mindst 230V. Hvis spørgeren havde været i stand til at foretage indgreb i styring og/eller forsyning, havde nok ikke været nødvendig at spørge her.


fase
Hej
Mener at Metro vandvarmere KUN kører på 2 faser - har ikke set nogen der bruger 3 !

"AUTOELEKTRIKEREN"
der er tale om en standard metro 160 liter vandvarmer, polobjørn mener den kun er 2 faset ?

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis