Gulvvasker eller dampmoppe?

Hej med jer.

Jeg har et hus i 4 plan incl kælderen, alle med enten trægulve eller klinker. Der er derfor en del gulvask i huset når det hele skal have en omgang :-)
Derfor tænker jeg lidt på at effektivisere denne proces.... Og tanken er at investere i en gulvvasker (ala en støvsuger med stang) eller en dampmoppe (ca samme som gulvvaskeren).... Men hvad er jeres erfaringer med disse, noget der taler for og imod de enkelte typer?

Da jeg har mange plan og trapper der også skal have en omgang, plus dørtrin mellem rummene, tænker jeg ikke de selvkørende ala robotstøvsugere er aktuelle.

Gode råd modtages meget gerne, evt. med supplement af link til hvor de fås til den rette pris....

MVH Njord
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen erfaringer?


MVH Njord
Jeg kan ikke udtale mig om dampmoppe, da jeg aldrig har prøvet en. Til gengæld har jeg en gulvvasker, og den letter gulvvansken meget. Den har roterende mikrofiber ruller der bliver fugtet af vand fra renvandstanken og den suger  en stor del af vandet fra gulvet op i en tank. Vaskeren er en Karcher FC 5. Den kan jeg ikke anbefale, da mekanikken er noget skrammel. T-gearet der driver rullerne takker over hvis rullerne har bare lidt modstand.
Hej Bjor

FC 5 vaskeren er vist også en af de ældre fra Karcher.
Men om det er samme gear de anvender ved jeg faktisk ikke....
Jeg har overvejet en FC3 vasker da den er med batteri hvilket letter vaskeriet en del... Men pointen med et gear der takker over er ret væsentligt....

En anden kan være en Nilfisk vasker, men de er langt mere klodsede, nok også mere end FC 5 vaskerne... FC 3 er let lille og burde være ret let at anvende under border og sofaer..... Hvilket klart tiltaler mig.....

Endnu mere at tænke over......

MVH Njord
Har du set Bissel som forhandles af Skousen. Jeg køber også en med batteri snart, og det bliver ikke Kärcher.
Nej jeg kender ikke Bissel, men må have kigget nærmere.... 

MVH Njord
Fandt du en gulvvasker som du kan anbefale?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis