Duka Pro 90 th

Hej Jeg har lige fået installeret ovennævnte ventilator, som jeg kun vil have skal være fugtstyret. Strømudtaget er ikke koblet til lyskontakten, så der er strøm på hele tiden, men den vil ikke køre selvom jeg lader bruseren køre længe.
Er den forkert tilsluttet?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der hvor de 3 ledere kommer ind dækker de for den prægede tekst i plastikken- hvad står der derunder.

 

Jens J

Selv om bruseren løber med varmt vand og jeg justerer på føleren sker der intet. den skulle vel starte på et tidspunkt??
Kurt54

Brun ledning L, Gulgrøn ledning N, Blå ledning S
Ventilatoren er tilsluttet forkert. Se diagrammet yderst til venstre. Fase og nul skal tilsluttes i de to klemmer yderst til venstre. Jordledningen skal ikke være tilsluttet og kappen på ledningen skal ind under aflastningsbøjlen.
Brun ledning L, Gulgrøn ledning N, Blå ledning S
Den gul grønne ledning hører overhovedet ikke hjemme i denne sammenhæng. Gulgrøn er reserveret til jord og kun til jord. Nullen skal være blå, så du bliver nødt til at købe et stykke ledning, så du undgår at bruge den gulgrønne til andet end jord.
Når det er sagt, så er spørgsmålet, hvor er den blå tilsluttet i den anden ende. Eller starter ventilatoren, når lyset tændes?


fase
Annonce
S. Fabrin. nej, der er permanent strøm og ikke tilsluttet kontakt.
Nu har jeg sat Brun ledning L og blå ledning N og nu kører den og nu er spørgsmålet så bare om den stopper på et tidspunkt:)
golfern1 skrev den 25-11-2021 15:44:12

Nu har jeg sat Brun ledning L og blå ledning N og nu kører den og nu er spørgsmålet så bare om den stopper på et tidspunkt:)

 Hvornår den stopper kan afhænge af indstillingen på fugtføleren. Når du synes rummet er tilstrækkeligt tørt, så prøv at dreje på følerens justering til ventilatoren stopper.


fase
S. Fabrin

Ja, det vigtigste er, at den nu kører, når bruseren starter. Så må den godt køre et stykke tid.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis