Udelampe m. sensor + solpanel?

Jeg drømmer om at få noget lys op i mit cykelskur. Det må gerne kunne levere en god del lys, så man kan se hvad man laver, når man låser sin cykel, men mere end det behøves ikke. Derudover skal der selvfølgelig være sensor, og da der ikke er trukket el derud skal der bruges et solpanel (m. mindst 2m kabel, da det skal kunne sættes, hvor der rent faktisk er noget sol.

Jeg har kigget lidt omkring, men ikke fundet noget, der faldt i min smag, eller havde nogle anmeldelser.

Nogen med erfaring, der vil lede mig i en retning?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg købte for nylig i Netto en batteri drevet sensor lampe for 30kr (nedsat fra 50) den giver 40 lumen og lyser ved bevægelse og 20 sekunder derefter. Lyser ikke når det er lyst. På konstant lys var der mere end et døgn. Bruger 3*aa batterier. Glem solceller - brug eventuelt genopladige batterier.

 

Jeg købte en solcelle lampe til mit skraldeskur, og måtte erkende at det ikke virker.
I den mørke tid er der simpelthen ikke lys nok til at lade batteriet op i forhold til at den skulle lyse om aftenen når jeg skulle ud med affald og om morgenen når skraldemændene kom.
Måske købte jeg for billigt, men jeg endte med at bide i det sure æble og grave et kabel ned og lave belysning der virker   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ok tak begge, det var jo ikke liiiiige de svar jeg havde håbet på    
Hr Schmidt skrev den 26-11-2021 18:08:43

Ok tak begge, det var jo ikke liiiiige de svar jeg havde håbet på    

 Nej vel, det er jo næsten for let med Kurt54’s metode 🥳


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 26-11-2021 22:22:58

 Nej vel, det er jo næsten for let med Kurt54’s metode 🥳

 Ja, lige lovlig let. Indtil jeg står derude og skal skifte batterier🥶

Annonce
Så gør dig selv den tjeneste at trække et kabel derud...... Det er trods alt kun 1 gang det skal gøres. Fast 230 v virker... De andre løsninger er og bliver at springe over hvor gærdet er lavest, med deraf et resultat du aldrig nogensinde bliver helt tilfreds med. 
Du tar den da med ind den afmonteres uden værktøj - Har du problemer med ting der skal påfyldes energi - er biler og mobiltelefoner vel også nogo for dig og mfrost.

 

Køb to billige batteridyr, de løber næsten sikkert ikke flade samtidig 😅

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Ja, lyder til jeg bare skal købe 2 stk m. batteri.

 

Nu er det jo ikke sådan at den ene dag lyser den med fuld styrke og næste dag slet ikke -så skift batterier  når du synes den bliver for svag - eller skift genoplad forebyggende.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis