Ny indkørsel med tvivlsomt fald

Hejsa.
Min nylagte indkørsel med fliser er lavet med linjedræn i bunden foran min garagen, da indkørslen er stejl. Fliserne er dog lavet således at der er meget fald ind mod mit hus, dog er den sidste række fliser langs mit hus med fald væk fra huset. Jeg er ikke klar over hvorfor det er lavet på denne måde, og vil umiddelbart ikke acceptere dette. Jeg ved ikke om ideen har været at lave fald ind mod midten. Hvad mener i? Er der ingen regler om fald bare fordi der er linjedræn? Jeg tager en snak med brolæggeren om det i morgen. 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I en lidt anden branche spurgte jeg engang til love og regler omkring kranløft af store emner m.m.
Han sagde lige så tørt: "Tyngdelover er den vigtigste"
Det er jo vandets vej du skal tænke på. Kan det løbe den rigtige vej
Hvis det løber ned til linjedræn og ikke ind imod huset så er det jo sådan det skal være. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis der kommer kraftig regn, som så løber ned ad det kraftige fald, vil det måske løbe mod sokkelen/ind i garagen hvis faldet slutter få cm derfra. Ved at lade sidste række have modsat fald undgås dette måske.
Desuden vil du med et blokeret dræn/afløb måske undgå at vand over drænet om lidt står op ad samme sokkel/ind i garagen.
Jeg går ud fra at linjedrænet ligger mellem skifte et og to fra huset/garagen.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis