Danfoss AVPL - Indstilling?

Jeg har et indirekte fjernvarmesystem, hvor jeg har for høj returtemperatur ud af huset. Returen på radiatorkredsen er kølig, så den er ikke problemet. Men returen på varmeveksleren til at opvarme radiatorkredsen er meget varm.

Kan en Danfoss AVPL være til dels skyld i dette? Hvis den er forkert indstillet, så den ikke sørger for det korrekte tryk, og derved skaber et for højt flow igennem veksleren?

Hvordan indstiller man den korrekt? Jeg har overtaget huset for ikke længe siden, og vil gerne sikre mig at det er indstillet korrekt. Skruer man den i bund og så 10 omgange rundt, så man rammer de ca 0.1 som skulle være standardindstillingen?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sidder der ikke en ventil på primær/fjernvarmesiden, som kan regulere returtemperaturen? Et billede af systemet ville være fint.

fase
Det er ikke AVPL ventilen der regulerer temperaturen. AVPL er en trykdifferensventil der skal sørge for et tilpas lavt differenstryk, således at f.eks. temperaturreguleringsventilen bedre kan regulere, og ikke afgive ventilstøj.
Som Fabrin skriver - vi vil gerne se et billede af anlægget.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis