Brug gammel afløbsskål med unidrain Kvadrat

Hejsa
Jeg har hakket fliserne og i mit badeværelse, der er betondæk og jeg vil ikke ud i at hakke det op og lave nye kloaker. I dag er det et firkantet afløb jeg gerne vil lave om til unidrain. 

Min tanke var så at fjerne rist, ramme og vandlås. Så er der afløbsskålen tilbage.

Så ville jeg bygge et unidrain Kvadrat på. 

https://www.unidrain.dk/fileadmin/2016_hjemmeside/Installation/Monteringsvejledninger/unidrain_kvadrat_manual_DK_UK_DE.pdf

Så armaturet skal altså monteres oven på den eksisterende firkantede afløbsskål.

Der laves jo membran ovenfra efterfølgende, så det skal nok være tæt. Men set nedefra slutter afløbsskålen og amaturet jo ikke tæt sammen som hvis amaturet var skubbet ned i en passende muffe. Kan jeg se stort på det, når det er tæt oppe fra? Kan jeg evt blot lægge en god omgang silikonefuge rund om afløbsskålen inden jeg lægger amaturet ned, så det slutter tæt nedefra? Er der andet jeg overser? 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det løsningen nedenfor du gerne vil udføre?

Isf skal du have den gamle skål op og røret ført op til overkant af beton således det ikke kan købe ud til siderne itf af blokade - det andet der med silikone er noget fusk og er en instant K3.

Når du alligevel har fliser og alt andet nede så er det et begrænset indgreb at skære et hul rundt om eksisterende afløb for at lave det ordentligt - det er iøvrigt autorisationsarbejde så hvis du klargør det hele med at lave det lille hul + få eksisterende indsats op så tager det en vvs'er et par timer og så er du klar til at støbe til igen.

https://www.unidrain.dk/fileadmin/2016_hjemmeside/Installation/Monteringsvejledninger/unidrain_kvadrat_manual_DK_UK_DE.pdf

/Morten

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hvis jeg nu starter med at lægger en afløbsmembran rundt om og ned i den eksisterende afløbsskål. Så lægger jeg armaturet på og igen laver en menbran rundt om den, så kan der jo ikke løbe noget ud. 
Nej, du har sgu ret. Det er nok noget hø ikke at bruge en skål der passer til amaturet. Jeg får der gjort ordentligt eller også dropper jeg det. 👍
Til dem der måtte følge med. Resultatet blev, at gulvet omkring afløb blev hakket op og der blev lavet nyt unidrain fra bunden.
 

Så nu skal der bare fliser på 😁
Det bliver du glad for!

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis