Vaskemaskine slåe relæet fra

Hej jeg kender en pige som har en 3 år gammel Electrolux vaskemaskine men den er begyndt at drille den slår relæet fra så strømmen går så igår virkede den lidt og så gjord den det igen jeg tænker det kan være en løs forbindelse

Men vil meget gerne høre jeres meninger om hvad det kan være

Hvis det er en løs forbindelse hvor vil sådan en fejl så typisk være jeg tænker ved tromlen hvor der er mange rystelser 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
3 år gammel vaskemaskine, og så ikke mere nogen garanti.
Det er ret sikkert varmelegemet der er defekt. Prøv at afmontere ledningerne på varmelegemet, og så tilslut vaskemaskinen igen (sørg for at de afmonterede ledninger ikke kan røre noget). Hvis den nu kører uden at aktivere relæet, har du fundet årsagen. Så er det “blot” at skifte varmelegemet.

Søren O
Løse forbindelser slår ikke relæet fra. Som Søren Skriver eller i første omgang se efter hvornår i programmet relæet slår fra. Sætter man en vask i gang uden forvask så er rækkefølgen der pumpes ud - lukkes vand ind - køre rundt med tromle 1 minut ca. . starte opvarmning
Hvis det netop slår fra når vandindtag er slut så er den sikker. Varmelegeme.
Den kan være ødelagt af et fremmedlegeme der har slået imod den mange gange. Det kan være skrue - søm eller mere almindelig stålbøjle fra BH der har siddet fast i tromlens huller. Hvis vaskemaskinen har sagt en voldsom lyd så kan det være grunden. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Søren og ev elmand
Tak for jeres svar med grundig beskrivelse
Jeg vil thekke op på det hun bor et stykke væk fra mig men vil opdragere jer når jeg ved noget 🙂👍🏻
Når vaskemaskine eller opvaskemaskine slårrelæet , så er det i 99.9 % af alle tilfælde varmelegemet der er overgang i og så skal det skiftes, den koster 2-300 kr. og er man bare en lille smule ferm på fingeren kan man sagtens selv skifte det.
Sig til ejeren af vaskemaskinen , problemet er opstået af et tilkalket varmelegeme , derfor brug altid og ved hver vask , minus kalk eller lign . det er bedre at forebygge end at reparerer .................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
tak for jeres beskeder vi vil tjekke op på det ( 8
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis