Varmeflytning

Har et hus i sverige hvor vi har en brændeovn som producerer ret så meget varme. vil gerne have det flyttet til tilstødende lokale.... Tænker noget simpelt som at lave et 100-150 mm hul i væg og indsætte en eller anden form for pumpe der kan trække/skubbe ??? luften fra det ene lokale til det andet. Det skal gerne være lydsvagt da jeg kan tænke mig, at det ikke vil blive brugt hvis der er en generende lyd
Nogen der har en ide om hvilken pumpe eller hvilket og set set up man skal bruge

bjarne
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det står faktisk i linket, hvor meget den flytter. Mellem 48 og 60 m3/h.

fase
Du kan finde pakkeløsninger til dette, jeg har installeret et sæt fra Mason i mine svigerforældres sommerhus. Det virker rigtig godt og deres badeværelse er nu hurtig lunt og tørt hvor det tidligere var køligt og fugtigt.

Sættene består af:
Ventilator
Thermostat (indstil rumtemperatur hvor varmeflytning skal påbegyndes/standses)
Rør

vi prøvede først det billige sæt fra Harald Nyborg, men det fungerede ikke ordentligt.

Det vil være en fordel hvis du kan få lavet en luft kanal der kan flytte kold luft fra den fjerneste ende af huset op til brændeovnen, så trækker varmen naturligt videre ud til alle de andre rum, via fordelings gang, frem for du skal flytte varmen fra stuen til hvert af de enkelte andre rum.

 

Lyder logisk men den mulighed er ikke praktisk mulig 

bjarne
Har søgt men kan heller ikke finde noget…

Du nå nok finde delene individuelt, eneste vigtige er rør diameter stemmer på blæser/tør/rist.

Alt efter hvor tæt på hvor i sidder så hold øje med hvor meget blæser støjer.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis