Printerproblemer

Jeg har haft Explorer installeret, men da mange firmaer ikke mere støtter den, har jeg fået installeret Microsoft Edge. Den har givet en del printerproblemer, eksempelvis en A4 side med tal, der er opdelt i 8 kolonner. Ved udprintning medtager den kun de 5 kolonner længst til højre. Pladsen til de 3 manglende kolonner er tom.
Er der nogen der kan løse problemet?



Neslein
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sikkert ikke på grund af skiftet til Edge. Som jeg forstår det mangler der 3 kolonner til venstre.
Hvilket styresystem bruger du? Har du stadig Windows 7, eller har du fået opgraderet til Windows 10. Opgraderingen er gratis. Hvilken printer bruger du?
Du kunne til en begyndelse prøve at udskrive med papiret liggende/landscape.
Vil du oplyse, hvilken side med 8 kolonner, det drejer sig om?

fase
Tak for svaret. Jeg fik installeret Edge den 8. ds. Forud oplevede jeg aldrig printproblemer. Jeg har windows 7. Printer: HP DeskJet 882C. Jeg har prøvet med liggende print, men det ændrede ikke noget.
Når jeg går ind på Børsen (borsen.dk) og klikker på kurser > danske aktier > C25, som har 8 kolonner. Jeg får sjældent samme udskrift, nogle gange får jeg 5 kolonner, andre gange 4, andre gange ingen kolonner, her er det hele skrevet fortløbende og rummes på 12 linjer, og er uoverskuelig. 



Neslein

Er det sådan det skal se ud?
Jeg gætter på, at din skærmopløsning er mindre end 1920X1080. Mit gæt kommer fra, at du får vist forskelligt antal kolonner.
Nederst på siden er der sikkert en skyder, som bevæger siden mod højre elle venstre. Du kan også prøve med højre- og venstre pilene.
Eksemplet vist herover har jeg lavet ved at markere hele tabellen og kopiere over i et Excel regneark.

fase
Jeg har ikke dit problem, men bruger til andre ting ofte en teknik der kan løse dit problem: Skærmskud.
Tryk på PrtScn og du kan med Ctr+v indsætte en kopi af skærmens indhold i et tekstprogram (eller e-mail). Den kan du gemme eller printe. Gemmeløsningen sparer jo også printmaterialer, og hvis du strengt taget ikke behøver den på papir så :-)
Der findes en endnu bedre version af ovennævnte, tryl Alt + PrtScn, det giver dig et skærmskud, men kun af det aktive vindue. Det kan du så forinden tilpasse til f.eks. dit kurskema.
Der findes også freeware til ca. samme procedure.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Tak til både Fabrin og John for jeres store arbejde, som jeg har afprøvet og endt med den for mig bedste løsning, nemlig kopiere børslisten og indsætte den på Microsoft Word, hvorfra jeg kan printe den. En lang omvej i forhold til tiden før Edge blev installeret, da kunne jeg printe listen direkte.  



Neslein
Annonce
Har du prøvet om du evt kunne printe direkte fra Firefox eller Edge browseren?
Tak for svaret. Ja, det har jeg prøvet sammen med en hjælper, men resultatet var negativt.



Neslein
Det er fint, at du melder tilbage om dine valg, men jeg er ikke enig i dine betragtninger angående at give Edge skylden. I øvrigrigt bør du få din Win7 opdateret til Win10. Det kan gøres uden omkostning for dig. Win7 er der ingen fejlrettelser mere på fra MS.
Kunne du ikke fortælle lidt om opløsningen på din skærm? 

fase
Tak for svaret. Jeg er også ved at tro, at det ikke er Edge, der har skylden. Hjælperen, der installerede den sad og klikkede en time, og herunder har han sikkert forstyrret den tidligere altid gode printfunktion.
Skærmens opløsning står på 1280 x 720.
Mvh. Neslein



Neslein
At opgradere til Win 10 er gratis, medmindre pc’en ikke opfylder spec’s til denne, for så skal der opgraderes HW. Derudover er seneste versioner af 10’eren lidt mere komplicererede end 7’eren. Det gør at opstart og afvikling kan foregå lidt langsommere. Se evt. https://www.microsoft.com/da-dk/windows/windows-10-specifications#sysreqs
Hvad angår browser foretrækker forskellige personer forskellige modeller. Personligt kører jeg Chrome. Den blev da jeg skiftede for en 2-3 år siden bedømt lidt bedre end de fleste. Pt rangerer den vist ikke så godt, men nu har jeg vænnet mig til den :-)

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis