Oliering gulv

Vi skal have olieret et trægulv med junckers gulvolie klar. Der har vi fået at vide at vi skal bruge en polermaskine til at køre over gulvet med olien. Men desværre er det lidt en udfordring at finde et sted i nærheden hvor vi kan leje en (Middelfart) så tænker om nogen har erfaring med bare at købe 1, måske 2 af disse:
https://www.biltema.dk/varktoj/poleringstilbehor/polervarktoj/polermaskine-pm-240-2000023995?utm_source=google&utm_medium=surfaces&utm_campaign=shopping%20feed&utm_content=free%20google%20shopping%20clicks&gclid=Cj0KCQiA-eeMBhCpARIsAAZfxZDCW3E2-aKSEkaZyS-MZ8gwfYaZt6ojuHM2hyi2R9PXQmKhryEvR8kaAiiNEALw_wcB
Kan den klare opgaven? Ved godt den er markant mindre end en polermaskine, men til gengæld kan vi købe 2 for ca den pris jeg har set nogen leje ud til, og vi er ikke afhængig af at skulle aflevere inden kl et eller andet, men kan tage et rum løbende.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke den pågældende maskine men jeg HAR praktiseret konceptet at indkøbe en billig brug-og-smid-væk maskine istedet for at leje eller købe mærkevare, eg overfræser ifm at fræse vendespor til gulvvarme, eller vinkelsliber til fugeudkrasning.
I værste fald hvis den brænder sammen inden man er færdig og man kun har udsat maskinen for normal brug er forretningen jo pligtig til at reparere eller (som oftest) bytte enheden når der er tale om de billige.
Man skal dog være indstillet på noget mere bøvl end hvis man arbejder med kvalitetsværktøj.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg tror sådan set ikke at den brænder sammen, men størrelsen på den gør at arbejdet tage lang tid.
Du kan jo prøve på en plade eller nogle brædder for at se hvor "hurtig" den er...

Jeg har brugt en lignende maskine på en reol jeg byggede, og der brugte jeg forholdsvis lang tid med maskinen i hånden, inden olien var "buffet" rigtigt ind...så tør jeg næsten ikke tænke på at skulle ligge på knæ og lave et helt gulv   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 21-11-2021 16:14:17

Jeg tror sådan set ikke at den brænder sammen, men størrelsen på den gør at arbejdet tage lang tid.
Du kan jo prøve på en plade eller nogle brædder for at se hvor "hurtig" den er...

Jeg har brugt en lignende maskine på en reol jeg byggede, og der brugte jeg forholdsvis lang tid med maskinen i hånden, inden olien var "buffet" rigtigt ind...så tør jeg næsten ikke tænke på at skulle ligge på knæ og lave et helt gulv   

 Det er på 96 kvadratmeter. Den har også en pris der gør at jeg sagtens kan købe 2. Vil også hellere leje en kvalitetsmaskine. Er bare ikke så nemt når der ikke er nogen i vores område der lejer en ud. 

Den her kan lejes i Fredericia… det vil jeg for

https://delpin.dk/udlejningskatalog/gulvplejemaskine.4316/numatic-nmd-1000-woodboy.7231
phillipl skrev den 22-11-2021 10:16:13

Den her kan lejes i Fredericia… det vil jeg for

https://delpin.dk/udlejningskatalog/gulvplejemaskine.4316/numatic-nmd-1000-woodboy.7231

 Tak. Spurgte også i en lokal gruppe og viste sig der var et sted jeg ikke havde forhørt mig, der har en. Så problemet er løst. 😀

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis