Ridset linoliumsgulv

Hej. Jeg har linoliumsgulv som har fået hårfarve pletter på. Dem kan jeg ikke fjerne med sæbe. Jeg kom så til at tage sandpapir og slibe (stille og roligt) pletterne væk. Men nu sidder jeg så i stedet for med ridspletter som er ligeså synlige som farven var. Er det muligt at gøre noget ved det? Tak

Mvh. Hjælp kan ikke finde ud af det
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes reparationskit i handlen. Alternativt så tør pletten over med linolie. Et ganske tyndt lag. Dvs. Smør linolie på. Vent 5 min og tør af igen med tør klud. Repeter hver fjerde dag til du syntes resultatet er ok. Du undgår nok ikke at det fremstår blankere i en rum tid.

Husk at lade klude tørre bredt helt ud.  

Mvh Troels
Vi har også haft hår "maling" på linoleum gulv. Jeg gjorde ikke noget ud over at være sur i 5 minutter. Nu her 5-6 måneder senere har jeg helt glemt dem og ved nærmere eftersyn kan jeg ikke finde dem.
Men linolie er sikkert midlet d linoleum er et linolie baseret produkt.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Linoleum er baseret på linolie, derfor kan pletter i nogle tilfælde fjernes med linolie. Inden forsøg på rensning skal overfladen rengøres med rent vand uden sæbe.

Opløs overfladen med linolie der samtidig fjerner overfladiske pletter.  Fremgangsmåden er ikke sikker grundet plettens konsistens og hvor dybt misfarvningen er trængt ned, men vil i værste tilfælde blege pletterne.

Processen kan gentages ved genstridige pletter, men vær opmærksom på om pletterne skyldes basiske eller syreholdige ingredienser.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også