Udskiftning af rustent rør

Hej
Har er temmelig rustent rør i kælderen. Løber fra køkkenafløb ovenpå og direkte ud i kloak. Røret er gennemtæret flere steder. Tænker, det skal skiftes og ikke kun lappes. Er det noget, en nogenlunde amatør-håndværker som mig skal gå i gang med, eller vil det være bedre at ringe efter en proff? Har renoveret 92 m2 kælder selv, dog ikke rør før. Og hvad tror I det vil koste at få lavet?
Dbh. Jakob
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er egentlig aut. arbejde. Om du selv kan udskifte det med plastrør ved jeg ikke. Prisen for at få en prof til det afhænger af, hvor i landet du bor, men spørg en VVS'er.

fase
Umuligt at sige. Hvad gemmer sig f.eks over loftet?
Og kan den sidste del beholdes?
I bedste fald er der vel materialer for 500,- og en mand i en dag, måske (aner det ikke)
Det lugter vel af 8000?
Men ja, indhent tilbud.
Og skriv da gerne herinde, hvad buddene lander på🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Et så forholdsvist lille arbejde, kan det ikke betale sig at få tilbud på, det vil blive for dyrt, i forhold til at finde en håndværker du stoler på, og få det lavet på timeløn.

Vi prøver igen, i morgen --
Det er meget sjældent at den type rør er gennemtæret. Men hvis der løber vand ud så har du naturligvis ret.
Det største arbejde er jo nok at få gravet ned til rørene udvendig. For det er nødvendigt med en grøft på ca. 2 m for at man kan arbejde dernede. Skal VVS lave det så bestiller de en minigraver, så jeg vil nok tro at det nærmere 12-15000 kr. vi taler om. 
Du skal så have en overgang fra de støbte rør og til 110 mm plastrør Resten er ikke så vanskelig at lave

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
STRØMPEFORING TIL DET SIDSTE
Strømpeforing er en dyr løsning, samt gamle støbejernsrør ofte har en meget hård belægning indvendig, som ikke er til at spule væk, en strømpeforing vil reducere den indvendige diameter yderligere.

Så grav op udvendigt, ofte ender støbejernsrørene lige uden for soklen, hvor de så går over i betonrør.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for alle jeres gode og brugbare kommentarer :--) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis