Pex overgang til radiator

Hej
Er der en kyndig der ved om man kan få en overgang fra pex direkte i radiatoren. Så man ikke behøver en forskruning + en overgang. Kan man bruge en connex overgangsnippel.

På gor hånd tal.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal du have svar i begge indlæg eller er det nok med svar i et af indlæggene. Hvis du søger på conex fittings får du svar på spørgsmålet. Ja det findes, men du har ikke oplyst størrelsen på PEX eller gevindet i radiatoren (det er sikkert 1/2").

fase
1/2 anboring og 15mm pex. Er det en conex overgangs nipoel? Eller hedder det noget andet?
Og en tråd er nok🙃
Sådan en her måske?​​​

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Ja bare ligeløb. Men passer gevindet til radiatoren.
Eller er der forskel på gevindet på en radiator forskruning og alm. Overgangs nippel
Annonce
Det må jeg være dig svar skyldig på.. Men umiddelbart passer det fint..
Jeg har sådan et midlertidigt setup, som nogenlunde svarer til dit setup, tror jeg..

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Stephan m skrev den 20-11-2021 11:39:00

Ja bare ligeløb. Men passer gevindet til radiatoren.
Eller er der forskel på gevindet på en radiator forskruning og alm. Overgangs nippel

Gevindet passer i radiatoren. Et 1/2" RG passer i begge (rørgevind er et standard gevind).

fase
Ok tak. Undrede mig bare over det hed en radiator forskrun. Som om der skulle bære noget specielt ved den.
Stephan m skrev den 20-11-2021 12:49:37

Ok tak. Undrede mig bare over det hed en radiator forskrun. Som om der skulle bære noget specielt ved den.

Der er skam noget specielt ved en radiator forskruning. De er lavet så du kan dele dem og fjerne radiatoren. Men når  du skal bruge pex rør er det ikke nødvendig med den mulighed.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis