VVS'er - Gammelt håndværker trick?

Hej med jer!
Jeg har et fuldstændigt renoveret hus fra 2017 med nyt VVS og gasfyr. Jeg fik lavet service i går og det gik næsten helt fint. VVS'eren på +60 år bad mig om at hente en tom flaske til noget vand, da jeg kommer ned, ser jeg at tilslutningsslangen fra vandbeholder til gasfyret er taget af. Jeg tænkte at han nok selv havde pillet den af. Lidt efter siger han "Hov, den er da gået i stykker / hoppet af" "Det sker tit, at den går i stykker" "Der skal en ny slange på"... Jeg blev lidt irriteret, da jeg ved at slangen har siddet godt fast og det ikke bare hopper af? og så samme dag som VVS'er står og laver service? Er det bare mig der er snerpet eller skal jeg nævne det til firmaet? Føler det er sådan et håndværker "trick" lige at betale lidt ekstra. Er spændt på at se hvad de tager for sådan en slange, kan se det koster under 99,- på nettet.

Jeg nævnte endda at jeg ikke kunne forstå at det var gået i stykker, da det har siddet fast inden han kom. Han sagde at det nok har siddet løst, men sådan en slange skal man da bruge kræfter på at hive ud, det ryger da ikke bare af selv?

Hvad tænker I? Hopper sådan en slange bare af samme dag som VVS'eren er her? ;)
Jeg fik også skiftet en brænderpakning, som koster 259,- på nettet - må de godt tage 500 for den? (samme model)

Her er billedet af kablet, som lige pludselig var gået i stykker, da jeg gik op for at hente noget til ham.
Hej med jer! Jeg har et fuldstændigt renoveret hus... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Enten har han skiftet slangen ud mens jeg har været væk eller selv hevet den af. Jeg må se hvad de tager for slangen når regningen kommer, men uanset hvad så nævner jeg det til firmaet. Altså...den går i stykker samme dag som VVS'eren er der... LOL
Jeg har lige betalt 23.000 for en opgave..  De 9.000 var stumper.. og ja, de er faktureret til ca. Højeste netpris, og så moms oveni..
Timerne hed 712.5 inkl. Moms. Per styk..
Jeg synes det er vanvittigt. Men jeg havde ingen alternativer  desværre.. 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis