God støvmaske til nedbrydningsarbejde

Hej
Jeg er ved at nedbryde mit badeværelse. Indtil videre har jeg brugt en støvmaske i stof, men det er som om at den ikke slutter 100 % tæt og det er som om at jeg kan smage lidt støv i munden. Så jeg tænker at jeg skal have fat i en bedre maske, men hvilken type åndedrætsværn kan I anbefale i forbindelse med nedbrydning af et badeværelse, hvor der er meget mur støv osv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes de åndedrætsværn som har en udåndingsventil er rimelig gode, de koster lidt mere en dem uden, men er meget mere behagelige, og som regel af en bedre kvalitet.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har brugt en 3M som den je_ns viser, dog med det højere FFP3 beskyttelsesniveau (dén med rød elastik). Den er rigtig god, men man skal lige vænne sig til at hive lidt mere efter vejret.

Har lige bestilt en 2-pak med FFP2. De er lidt billigere og forhåbentligt beskytter de nok til mit behov.

BOFH: Hvordan er det at trække vejret igennem din halvmaske? Er der modstand, som jeg oplever med engangsmasken?

Mvh. AllanE
AllanE skrev den 19-11-2021 11:15:11

BOFH: Hvordan er det at trække vejret igennem din halvmaske? Er der modstand, som jeg oplever med engangsmasken?

Ja der er modstand, men det er der i dem alle. Er også af den holdning at de SKAL give modstand for at være tætte. Forskellen ligger vidst i filterarealet, mener at den jeg har anbefales i max 4 timer ad gangen.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis