Boligareal

Er der nogen, som har erfaring med beregning af boligareal i lejlighed.
Jeg bor på 1.sal, hvor der er en udvendig ikke overdækket ståltrappe op til entrédør.
Skal trappen regnes med til boligareal?

Det påstår min kommune.!!!

Men jeg mener ikke trapper som står udvendig på huset og ikke er overdækket, skal medregnes.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
§ 455

Etageareal beregnes ved sammenlægning af bruttoarealerne af samtlige etager, herunder kældre og udnyttelige tagetager samt altanlukninger, udestuer, forbindelsesgange og lignende.

   Stk. 2. Rum, der går gennem flere etager, medregnes kun til den etage, i hvilken gulvet er beliggende. Både udvendige og indvendige trapper, trapperum, altangange, installationsskakte og elevatorskakte medregnes dog for hver etage.


Frede27 skrev den 19-11-2021 10:58:21

Larsen56, det du skriver svarer jo ikke til prgf. 455. stk. 3
Heri fremgår det at brandtrapper ikke indregnes.

Har brandtrappen udelukkende funktionen af brandtrappe, eller er der tale om kombineret anvendelse?

Med andre ord: indgår den også som led i den daglige betjening af bygningen?

De brandtrapper der ikke skal regnes med, er nok dem som ikke kan finde praktisk anvendelse som andet, grundet deres primære indretning og udformning udelukkende fordrer nødbrug.

Elektronikteknikeren
Nu er min far ikke prof håndværker, men har dog bygget 2 huse stort set selv.

Jeg undrede mig nemlig over at min lejlighed som angiveligt er 51 M2, kan jeg kun måle til ca 6 x7 meter, altså ca 42 m2.

Min far siger man det som står i BBR er målt uden på bygningen, så mure isolering, og fx en altan tæller med.
Zigzag skrev den 19-11-2021 14:58:00

Nu er min far ikke prof håndværker, men har dog bygget 2 huse stort set selv.

Jeg undrede mig nemlig over at min lejlighed som angiveligt er 51 M2, kan jeg kun måle til ca 6 x7 meter, altså ca 42 m2.

Min far siger man det som står i BBR er målt uden på bygningen, så mure isolering, og fx en altan tæller med.

 Det har din far ret. Der ud over tæller din andel af fællesarealer også med

Ja sådan kan man som lejer også misledes ;)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis