HJÆLP maling

Som jeg også har sagt i andre tråde, har vi lige købt hus, er så i den forbindelse igang med at male hele huset. Min opgave har været at fjerne unødvendige stik og få spartlet ud imens kæresten har malet. Jeg gled dog på et gulv den anden dag og brækkede armen (mest uheldige tidspunkt det overhovedet kunne ske) så der var et gammelt telefon stik jeg ikke nåede at fjerne inden penslen havde været der. Efterfølgende har jeg så fjernet det, spartlet og malet det over, men det er markant lysere end resten af væggen selvom det er samme maling og malet med ca 2 dage efter resten. Er der noget jeg kan gøre for at give det samme nuance som resten?
Og godt råd, bræk ikke armen når i står midt i en flytning.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Enten har det indkøbte maling ikke været rørt ordentligt op eller også har man hældt rester fra spande der har været fra forskellige batches sammen, dvs ikke produceret på samme tidspunkt.
Det sker desværre nogle gange (ofte med det billigere maling) at der er synlig forskel i nuancen, det er bla en bedre sikkerhed for et konsistent produkt der er en del af merprisen på de dyrere malinger.
Der er nok ikke andet at gøre end at male hele stykket over en ekstra gang.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 18-11-2021 10:17:37

Enten har det indkøbte maling ikke været rørt ordentligt op eller også har man hældt rester fra spande der har været fra forskellige batches sammen, dvs ikke produceret på samme tidspunkt.
Det sker desværre nogle gange (ofte med det billigere maling) at der er synlig forskel i nuancen, det er bla en bedre sikkerhed for et konsistent produkt der er en del af merprisen på de dyrere malinger.
Der er nok ikke andet at gøre end at male hele stykket over en ekstra gang.

/BOFH

Det er Beck og Jørgensen maling. Det er fra samme spand, glans 25. Også derfor jeg ikke forstår det. Begge gange var det rørt helt op. 

Da træls med den brækkede arm, god bedring med dén! Er du sikker på, at det er en farveforskel og ikke en strukturforskel? Hvis væggen er malet med rulle, og den lyse plet er malet med pensel, så kan det ofte ses ret tydeligt da de to strukturer reflekterer lys forskelligt. Umiddelbart ville jeg vente et par dage og se om malingen har brug for længere tid til at tørre helt op, og så se om nuanceforskellen stadig er der.

Hellere leje end at bo på gaden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også