Allergi - Støv?

Hej. Jeg er igang med at renovere derhjemme, og jeg vil gerne høre, om andre, har fået problemer efter slibning af spartelmasse? Jeg har selvfølgelig brugte støvmaske (hvor tit skal man skift sådan en ud egentlig?)og jeg har lukket døren indtil der hvor jeg har sliber, og har fejet/støvsuget efterfølgende, men jeg føler bare de sidste 2 dage har haft stoppet næse og allergi lignende symptomer, har andre oplevet det samme? Kan det være farligt eller går det bare over efter noget tid?

På forhånd tak. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart hører spørgsmålet jo nok mere til nede hos din læge.
Men for at komme med et bud så tænker jeg at man kan blive lidt generet i sin næse og luftvejene af dels støvet men måske også bare støvmasken igennem længere tid.
Derudover er det vel også sæson for stoppede næser og forkølelse? Så måske det slet ikke handler om allergi?

Du kan jo se det lidt an, hvis det ikke bliver bedre må du op til lægen. 
Tak for svaret, jeg ser det lidt an.. ‘touch wood’ jeg bliver normalt ikke syg.. og jeg kunne ikke find ud af om det var støvet eller de roser som konen har stående 😅 Har nemlig lidt allergi overfor den slags 🤦🏻‍♂️
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kan evt skylle hornet igennem med lunkent saltvand, for at rense irriterede  slimhinder.
Jeg elsker f.eks. at arbejde med træ. Men støvet får altid min næse til at løbe voldsomt, men tager går væk en time eller 2 efter. Slibestøv fra spartelmasse giver også samme symptomer, men ret kort tid efter så forsvinder det.
Støvmaske er naturligvis godt men endnu bedre er det at have god støvsuger på slibe apparat så støvet slet ikke kommer rundt i rummet. Det er ret let på giraf sliber f.eks.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også